Το «όχημα» της εκπαίδευσης στο Λύκειο, σε ακόμα πιο ταξικούς δρόμους



Οι επερχόμενες αλλαγές στην εκπαίδευση που ανακοίνωσε το Υπουργείο ,με σαφή τρόπο καταγράφουν τη στόχευση . Οι κυβερνήσεις ,διαδέχονται η μια την άλλη  και ο στόχος  παραμένει: μια παιδεία όλο και πιο ταξική ,που θα αποκλείει όλο και περισσότερες μερίδες μαθητών από την πρόσβαση όχι μόνο στις ανώτερες σπουδές ,αλλά ακόμα και στη διασφάλιση ενός  “εθνικού” απολυτηρίου.
 Σημαντικό στοίχημα για τους κυβερνώντες αποτελεί, πόσο αποτελεσματικοί θα είναι στο να στρέψουν τους μαθητές στην Τεχνική Εκπαίδευση, που διαχρονικά παραμένει απαξιωμένη.Οι παρεμβάσεις του ΣΕΒ  πως «Σήμερα υπερεκπαιδεύουμε ανθρώπους για εργασίες όπου απαιτούνται χαμηλότερες δεξιότητες» δείχνει την κατεύθυνση .
Στην όρθωση ταξικών φραγμών, πάντα οι κυβερνώντες θα χρησιμοποιούν βαρύγδουπους τίτλους για αναβαθμίσεις, για το μαθητή στο επίκεντρο ,για την εκπαίδευση «όχημα για μια καλύτερη  Ελλάδα» ,για « επαναφορά στην κανονικότητα» «οικονομική ανάπτυξη και  κοινωνική ευημερία».
 Η πραγματικότητα παρόλα αυτά που βίωσαν και βιώνουν χιλιάδες μαθητές ,αποδεικνύεται σταθερά ίδια: συνεχής όρθωση φραγμών σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης .
Τα παιδιά των φτωχών οικογενειών που από  πολύ μικρή ηλικία βιώνουν τον αποκλεισμό από το σχολείο,  πέρα από τις δυσκολίες που έχουν να αντιμετωπίσουν στην καθημερινή επιβίωση, έχουν και πλήρη αδυναμία να αντιμετωπίσουν τις δυσκολίες  που ορθώνει το εκάστοτε υπουργείο.
Οι στατιστικές καταγράφουν την σκληρή πραγματικότητα. Η μαθητική διαρροή είναι σε αριθμούς εμφανώς μεγαλύτερη σε περιοχές όπου μαστίζονται από τη φτώχεια ,την ανεργία την εξαθλίωση
Τα αποτελέσματα των εξετάσεων για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, επίσης καταδεικνύουν την ταξική διαστρωμάτωση  .Οι μαθητές που ανήκουν σε εργατικές και φτωχές αγροτικές οικογένειες  , είναι πάντα σε μονοψήφια ποσοστά, ιδιαίτερα σε σχολές υψηλής ζήτησης.
Οι επερχόμενες αλλαγές που προβλέπεται να ξεκινήσουν από τους μαθητές της φετινής Γ’ Γυμνασίου, απαιτούν εξετάσεις και στις τρεις σχολικές τάξεις από τράπεζα θεμάτων ,όπως απαιτεί ο ΟΟΣΑ .Οι μαθητές που πριν μερικά χρόνια γεύτηκαν την εφαρμογή της, είδαν να αποτυγχάνουν  κατά χιλιάδες  και άλλοι να στρέφονται στα ΕΠΑΛ αναζητώντας διέξοδο για να πάρουν απολυτήριο.
Οι αριθμοί των εισακτέων που θα διαμορφώνονται τόσο από το πόσο θα θέλει να ανοίξει τη στρόφιγγα η κυβέρνηση, όσο και από τις απαιτήσεις των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων, ενδεικτικά με τα φετινά δεδομένα θα ήταν κατά χιλιάδες λιγότεροι .
Η προωθούμενη αξιολόγηση σχολικών μονάδων  και εκπαιδευτικών, αποτελεί προϋπόθεση κατά δήλωση Αντωνίου του Ι.Ε.Π. για την εφαρμογή των «μεταρρυθμίσεων»
Κατά πόσο θα πετύχει ο στόχος του συστήματος για ένα σχολείο μικρότερο σε αριθμό ,με ελάχιστους υποψήφιους και πιο ακριβό για τις λαϊκές οικογένειες ,με ένα σχολείο κάτεργο,  και με εξετάσεις καρμανιόλα, θα κριθεί από την ανάπτυξη  μαθητικού κινήματος που ήδη αρχίζει να κάνει βήματα. Αλλά ταυτόχρονα απαιτεί και εκπαιδευτικό κίνημα διεκδίκησης δίπλα σε γονείς και μαθητές για να μπει εμπόδιο  τόσο στους ταξικούς φραγμούς ,όσο και στα εργασιακά δικαιώματα, που βρίσκονται άλλη μια φορά στο στόχαστρο.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Περι Θεματικής Εβδομάδας και άλλων δεινών

Επιτυχημένη διαδήλωση καταγγελίας ενάντια στην επίσκεψη Κέρυ στους δρόμους της Αθήνας

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΡΑΣΕΙ ΤΟ ΑΝΤΙΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΥΜΕ ΤΟ ΚΑΘΟΛΙΚΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗΝ ΑΣΦΑΛΙΣΗ