Κυριακή, 16 Μαρτίου 2014

Να επανενεργοποιήσουμε την επιτροπή αγώνα για μια δυναμική απεργία

                                 
         
Α’ ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
(Α’ Ε.Λ.Μ.Ε. ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ)
Δ/ΝΣΗ: Πίνδου και Αθηνάς  Ελευσίνα
ΤΑΧ. ΚΩΔΙΚΑΣ: 19200
ΤΗΛΕΦΩΝΟ: 2105561490
ΦΑΞ: 2105561490
Email:a.elme.dyt.attikis@gmail.com

16/03/2014
                                                                                           
ΘΕΜΑ: ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΟΥ ΔΣ ΤΗΣ ΕΛΜΕ – ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΑΓΩΝΑ

Συνεδρίαση του ΔΣ της Α’ ΕΛΜΕ – Επιτροπής Αγώνα Δυτικής Αττικής την Τρίτη 18/03/2014 και ώρα 14:00 μμ,  με Θέματα:
1)      Πρόγραμμα δράσης για το επόμενο διάστημα μετά την ΓΣ των Προέδρων των ΕΛΜΕ
2)      Αξιολόγηση. Εικόνα από σχολεία.





Ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ



 Καρυώτης Δημήτρης                                                                                                  


ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ 19-20-21/3 ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ

ΟΛΜΕ
ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ 19-20-21/3  ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ

Καμιά απόλυση στις 22 Μάρτη
Μπορούμε να τους σταματήσουμε

Μέσα στην ολομέτωπη επίθεση που δεχόμαστε οι εργαζόμενοι από Κυβέρνηση – ΕΕ – ΔΝΤ, ξεχωριστή σημασία αποχτά η 22 Μαρτίου, μέρα που ολοκληρώνεται η περίοδος της διαθεσιμότητας και εκατοντάδες εκπαιδευτικοί, μαζί με χιλιάδες άλλους υπάλληλους, θα ανοίξουν το χορό των απολύσεων και στο Δημόσιο. Δεν αποδεχόμαστε τη μοίρα που μας ετοιμάζουν. Όπως όλο το διάστημα του οχταμήνου, έτσι και τώρα , με το συλλογικό μας αγώνα, με τις πολύμορφες κινητοποιήσεις μας, με την απεργία, με τη διεύρυνση των συμμαχιών με τα άλλα τμήματα των εργαζομένων - ανέργων του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, μπορούμε να αποτρέψουμε τις απολύσεις, να επιβάλουμε λύσεις.
Απαιτούμε να προκηρυχθούν τώρα τόσες θέσεις όσοι και οι εκπαιδευτικοί που βρίσκονται σε διαθεσιμότητα.
Να επανέλθουν οι τομείς και οι ειδικότητες που καταργήθηκαν στη Δημόσια Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση.
Κανένας μαθητής - κανείς καθηγητής έξω απ’ τα σχολεία , κανένας εργαζόμενος στην ανεργία.. Κανείς δεν περισσεύει.

Δίνουμε τη μάχη ενάντια στην υπονόμευση της δημόσιας δωρεάν παιδείας, ενάντια στο σχολείο της αγοράς και των επιχειρήσεων, το σχολείο της αξιολόγησης, της πειθάρχησης και της κατηγοριοποίησης, της ταξικής επιλογής και της απλήρωτης μαθητείας, των αντιεκπαιδευτικών ρυθμίσεων του ν.4186/13, για ενιαίο 12χρονο δημόσιο και δωρεάν σχολείο των αναγκών και των οραμάτων της νεολαίας και του λαού μας για όλα τα παιδιά.

Δίνουμε τη μάχη για την υπεράσπιση των εργασιακών δικαιωμάτων, για μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους. Παλεύουμε για το δικαίωμα όλων στα δημόσια, δωρεάν αγαθά.

Κατανοούμε ότι ο αγώνας μας για να δικαιωθεί απαιτεί σύγκρουση με τις πολιτικές των μνημονίων, των δανειακών συμβάσεων και όλων των υποχρεώσεων που απορρέουν απ’ αυτές. Απαιτεί να ενταθεί η πάλη ενάντια στο σύμφωνο σταθερότητας που επιβάλλει η ΕΕ,  άρνηση του χρέους.
Φτάνει μέχρι την ανατροπή της πολιτικής κυβέρνησης – κεφαλαίου – ΕΕ – ΔΝΤ και κάθε κυβέρνησης που θα εφαρμόζει την ίδια πολιτική.

Ένα μαζικό, μαχητικό, εργατικό κίνημα μπορεί να σαρώσει τις αντεργατικές – αντιλαϊκές πολιτικές. Όλοι έχουμε τη θέση μας μέσα σ’ αυτό.

Κανένας μόνος του σ’ αυτόν τον αγώνα.
Κανένας απολυμένος στις 22 Μάρτη

Όλοι στην Απεργία 19-20-21 Μαρτίου  
και στις κινητοποιήσεις που οργανώνονται  σε όλη τη χώρα
την εβδομάδα 17-21 Μαρτίου.
Αθήνα: Δευτέρα 2 μ.μ., Τετάρτη 11 π.μ., Πέμπτη 1 μ.μ., Παρασκευή 11 π.μ.
συλλαλητήρια στην Πλατεία Κλαυθμώνος.
Παρασκευή 3 μ.μ. στο Υπουργείο Παιδείας.

ΟΛΜΕ

ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ ΠΡΟΕΔΡΩΝ ΕΛΜΕ (15-3-14)

Ο.Λ.Μ.Ε.
Ερμού & Κορνάρου 2
ΤΗΛ: 210 32 30 073 - 32 21 255
FAX: 210 33 11 338
www.olme.gr
e-mail: olme@otenet.gr Αθήνα,                                                                  15/3/2014

ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ ΠΡΟΕΔΡΩΝ ΕΛΜΕ (15-3-14)
Η Γενική Συνέλευση των προέδρων των ΕΛΜΕ αποφάσισε τα παρακάτω σχετικά με το πρόγραμμα δράσης της ομοσπονδίας για το επόμενο διάστημα, με κύρια αιχμή την αποτροπή των απολύσεων:
1.      Συμμετέχουμε στην 48ωρη Απεργία της ΑΔΕΔΥ 19 (Τετάρτη) και 20 (Πέμπτη) Μαρτίου.
2.      Κηρύσσουμε 24ωρη Απεργία για τις 21 Μαρτίου (Παρασκευή). Η απόφαση αυτή εγκρίθηκε από το 74,3% των ΕΛΜΕ που εκπροσωπούν το  76,4% των ψήφων.
3.      Αποφασίστηκε ένα πρόγραμμα κινητοποιήσεων για την επόμενη εβδομάδα που περιλαμβάνει τοπικές και κεντρικές δράσεις:
Α. Τη Δευτέρα 17/3 στις 2 μ.μ. θα πραγματοποιηθεί συγκέντρωση στην Πλατεία Κλαυθμώνος. Στη συγκέντρωση θα συμμετάσχουν και εκπαιδευτικοί από άλλες περιοχές της χώρας με αποφάσεις των ΕΛΜΕ. Για τη διευκόλυνση της συμμετοχής εκπαιδευτικών από την περιφέρεια που θα συμμετάσχουν στο συλλαλητήριο , κηρύσσουμε στάσεις εργασίας 11 π.μ. -2 μ.μ. και 2 μ.μ. -5 μ.μ. και καλούμε τις ΕΛΜΕ που θα οργανώσουν την κάθοδο εκπαιδευτικών στην Αθήνα να προκηρύξουν συμπληρωματικές στάσεις. Το απόγευμα της ίδιας ημέρας θα γίνει συγκέντρωση έξω από το Υπουργείο Παιδείας, την ώρα συνάντησης με τον Υπουργό.
Β. Δευτέρα και Τρίτη 17 και 18/3, θα πραγματοποιηθούν περιοδείες στα σχολεία, των ΔΣ των ΕΛΜΕ μαζί με τις επιτροπές αγώνα και τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε διαθεσιμότητα, για την ενημέρωση των συναδέλφων για την απεργία και την αναγκαιότητα της μαζικής συμμετοχής τους.  Παράλληλα καλούνται οι ΕΛΜΕ με δικές τους αποφάσεις να οργανώσουν αποκλεισμούς σχολείων και Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Γ. Την Τετάρτη 19/3, πρώτη ημέρα της πανδημοσιοϋπαλληλικής Απεργίας, συμμετέχουμε στις συγκεντρώσεις της ΑΔΕΔΥ σε όλες τις πόλεις.
Στην Αθήνα 11 π.μ. στην Πλ. Κλαυθμώνος.
Δ. Πέμπτη 20/3 πανελλαδική συγκέντρωση στην Πλ. Κλαυθμώνος στις 1 μ.μ.
Ε. Παρασκευή 21/3 πανελλαδική συγκέντρωση στην Πλ. Κλαυθμώνος στις 11 π.μ. Την ίδια ημέρα συγκέντρωση έξω από το Υπουργείο Παιδείας  στις 3 μ.μ. όπου θα πραγματοποιηθεί  σεμινάριο για την «επιμόρφωση» των σχολικών συμβούλων – αξιολογητών.
Για τη διευκόλυνση συμμετοχής των συναδέλφων που θα συμμετάσχουν στις κινητοποιήσεις στην Αθήνα το διήμερο 20-21/3, θα οργανωθεί από τις ΕΛΜΕ η μεταφορά τους με πούλμαν, σε συνεννόηση με τις γειτονικές τους ΕΛΜΕ και την ΟΛΜΕ. Θα οργανωθεί επίσης η διαμονή των συναδέλφων με φιλοξενίες σε σπίτια  και σε ξενοδοχεία.
Όσες ΕΛΜΕ δεν οργανώσουν την κάθοδό των εκπαιδευτικών στην Αθήνα, οργανώνουν ανάλογες  κινητοποιήσεις στην περιοχή τους.
Στ. Καλούνται οι ΕΛΜΕ να αναλάβουν κινηματικές δράσεις στις 25 Μαρτίου αναδεικνύοντας τα προβλήματα της εκπαίδευσης.
Ζ.  Οι ΕΛΜΕ δημιουργούν κέντρα αγώνα σε κάθε περιοχή. Στην Αθήνα είναι το στέκι που έχει δημιουργηθεί στην Πλ. Κλαυθμώνος.
Ζ. Το επόμενο διάστημα θα πραγματοποιηθούν νέες Γενικές συνελεύσεις μετά από εκτίμηση του ΔΣ της ΟΛΜΕ. Ο αγώνας μας συνεχίζεται.




Ενδιαφέρον!!

 
Το ζεϊμπέκικο δύσκολα χορεύεται. Δεν έχει βήματα· είναι ιερατικός χορός με εσωτερική ένταση και νόημα που ο χορευτής οφείλει να το γνωρίζει και να το σέβεται.
Είναι η σωματική έκφραση της ήττας. Η απελπισία της ζωής. Το ανεκπλήρωτο όνειρο. Είναι το «δεν τα βγάζω πέρα». Το κακό που βλέπεις να έρχεται. Το παράπονο των ψυχών που δεν προσαρμόστηκαν στην τάξη των άλλων.
Το ζεϊμπέκικο δεν χορεύεται ποτέ στην ψύχρα ει μη μόνον ως κούφια επίδειξη. Ο χορευτής πρέπει πρώτα «να γίνει», να φτιάξει κεφάλι με ποτά και όργανα, για να ανέβουν στην επιφάνεια αυτά που τον τρώνε. Η περιγραφή της προετοιμασίας είναι σαφής:
Παίξε, Χρήστο, το μπουζούκι,
ρίξε μια γλυκιά πενιά,
σαν γεμίσω το κεφάλι,
γύρνα το στη ζεϊμπεκιά.
(Τσέτσης) 
ZEIMPEKIKO
Ο αληθινός άντρας δεν ντρέπεται να φανερώσει τον πόνο ή την αδυναμία του· αγνοεί τις κοινωνικές συμβάσεις και τον ρηχό καθωσπρεπισμό. Συμπάσχει με τον στίχο ο οποίος εκφράζει σε κάποιον βαθμό την προσωπική του περίπτωση, γι' αυτό επιλέγει το τραγούδι που θα χορέψει και αυτοσχεδιάζει σε πολύ μικρό χώρο ταπεινά και με αξιοπρέπεια. Δεν σαλτάρει ασύστολα δεξιά κι αριστερά· βρίσκεται σε κατάνυξη. Η πιο κατάλληλη στιγμή για να φέρει μια μαύρη βόλτα είναι η στιγμή της μουσικής γέφυρας, εκεί που και ο τραγουδιστής ανασαίνει.
Ο σωστός χορεύει άπαξ· δεν μονοπωλεί την πίστα. Το ζεϊμπέκικο είναι σαν το «Πάτερ Ημών». Τα είπες όλα με τη μία.
Τα μεγάλα ζεϊμπέκικα είναι βαριά, θανατερά:
Ίσως αύριο χτυπήσει πικραμένα
του θανάτου η καμπάνα και για μένα.
(Τσιτσάνης)
 *****
Τι πάθος ατελείωτο που είναι το δικό μου,
όλοι να θέλουν τη ζωή κι εγώ το θάνατό μου.
(Βαμβακάρης) 
Το ζεϊμπέκικο δεν σε κάνει μάγκα*· πρέπει να είσαι για να το χορέψεις. Οι τσιχλίμαγκες με το τζελ που πατάνε ομαδικά σταφύλια στην πίστα εκφράζουν ακριβώς το χάος που διευθετεί η εσωτερική αυστηρότητα και το μέτρο του ζεϊμπέκικου.
Το ζεϊμπέκικο δεν χορεύεται σε οικογενειακές εξόδους ή γιορτές στο σπίτι· απάδει προς το πνεύμα. Πόσο μάλλον όταν υπάρχουν κουτσούβελα που κυκλοφορούν τριγύρω παντελώς αναίσθητα.
Είναι χορός μοναχικός. Όταν το μνήμα χάσκει στα πόδια σου, ο τόπος δεν σηκώνει άλλον. Είναι προσβολή να ενοχλήσει μια ξένη κι απρόσκλητη παρουσία. Γι' αυτό κάποιοι ανίδεοι αριστεροί διανοούμενοι ερμήνευσαν την επιβεβλημένη ερημία του χορού με τα δικά τους φοβικά σύνδρομα· αποκάλεσαν το ζεϊμπέκικο «εξουσιαστικό χορό», που περιέχει, δήθεν, μια «αόρατη απειλή». Είδαν, φαίνεται, κάποιον σκυλόμαγκα να χορεύει και τρόμαξαν. Όμως, και έναν κυριούλη αν ενοχλήσεις στο βαλσάκι του, κι αυτός θα αντιδράσει.
55_Rebetiko.TIF
Το ζεϊμπέκικο δεν είναι γυναικείος χορός. Απαγορεύεται αυστηρώς σε γυναίκα να εκδηλώσει καημούς ενώπιον τρίτων· είναι προσβολή γι' αυτόν που τη συνοδεύει. Αν δεν είναι σε θέση να ανακουφίσει τον πόνο της, αυτό τον μειώνει ως άντρα και δεν μπορεί να το δεχτεί. Και στο μάτι δεν κολλάει.
Μια γυναίκα δεν είναι μάγκας· είναι θηλυκό ή τίποτα. Κι ένας άντρας, πρώτα αρσενικό και μετά όλα τ' άλλα. Αυτό είναι το αρχέτυπο. Κι αν το εποικοδόμημα γέρνει καμιά φορά χαρωπά, η βάση μένει ακλόνητη. Εξαιρούνται οι γυναίκες μεγάλης ηλικίας που μπορεί να έχουν προσωπικά βάσανα: χηρεία ή πένθος για παιδιά. (Κι όμως είδα σπουδαίο ζεϊμπέκικο από δύο γυναίκες· τη Λιλή Ζωγράφου, που αυτοσχεδίαζε έχοντας αγκαλιάσει τον εαυτό της από τους ώμους με τα χέρια χιαστί σαν αρχαία τραγωδός· και μια νεαρή πουτάνα σε ένα καταγώγιο των Τρικάλων, πιο αυτεξούσια απ' όλους τους αρσενικούς εκεί μέσα.)
Η μεγάλη ταραχή είναι οι χωρικοί. Σε πλατείες χωριών, με την ευκαιρία του τοπικού πανηγυριού ή άλλης γιορτής, κάτι καραμπουζουκλήδες ετεροδημότες χορεύουνε ζεϊμπέκικο στο χώμα· προφανώς για να δείξουνε στους συγχωριανούς τους πόσο μάγκες γίνανε στην πόλη. Οι άνθρωποι της υπαίθρου δεν έχουν μπει στο νόημα κι ούτε μπορούν να εννοήσουν. Τα δικά τους ζόρια είναι κυκλικά· έρχονται, περνάνε και ξαναέρχονται σαν τις εποχές του χρόνου. Δεν είναι όλη η ζωή ρημάδι. Γι' αυτό χορεύουν εξώστρεφα, κάνουν φούρλες, σηκώνουν το γόνατο ή όλο το πόδι, κοιτάνε τους γύρω αν τους προσέχουν, χαμογελάνε χορεύοντας. Μιλάνε με τον Θεό των βροχών και του ήλιου, όχι τον σκοτεινό Θεό του χαμόσπιτου και των καταγωγίων.
Δεν γίνεται καν λόγος για το τσίρκο που χορεύει επιδεικτικά, σηκώνει τραπέζια με τα δόντια και ισορροπεί ποτήρια στο κεφάλι του. Ή τη φρικώδη καρικατούρα ζεϊμπέκικου που παρουσιάζουν οι χορευτές στις παλιές ελληνικές ταινίες και προσφάτως στα τηλεοπτικά σόου.
Το ζεϊμπέκικο είναι κλειστός χορός, με οδύνη και εσωτερικότητα. Δεν απευθύνεται στους άλλους. Ο χορευτής δεν επικοινωνεί με το περιβάλλον. Περιστρέφεται γύρω από τον εαυτό του, τον οποίο τοποθετεί στο κέντρο του κόσμου. Για πάρτη του καίγεται, για πάρτη του πονάει και δεν επιζητεί οίκτο από τους γύρω. Τα ψαλίδια, τα τινάγματα, οι ισορροπίες στο ένα πόδι είναι για τα πανηγύρια. Το πολύ να χτυπήσει το δάπεδο με το χέρι «ν' ανοίξει η γη να μπει». Και, όσο χορεύει, τόσο μαυρίζει. Πότε μ' ανοιχτά τα μπράτσα μεταρσιώνεται σε αϊτό που επιπίπτει κατά παντός υπεύθυνου για τα πάθη του και πότε σκύβει τσακισμένος σε ικεσία προς τη μοίρα και το θείο.
Τα παλαμάκια που χτυπάνε οι φίλοι ή οι γκόμενες καλύτερα να λείπουν. Ο πόνος του άλλου δεν αποθεώνεται. Το πιο σωστό είναι να περιμένουν τον χορευτή να τελειώσει και να τον κεράσουν. Να πιούνε στην υγειά του· δηλαδή να του γιάνει ο καημός που τον έκανε να χορέψει.
1150
Ειπώθηκε πως το ζεϊμπέκικο σβήνει. Ο αρχαϊκός χορός της Θράκης που τον μετέφεραν οι ζεϊμπέκηδες στη Μικρά Ασία και τον επανέφεραν στην Ελλάδα οι πρόσφυγες του 1922 έχει ολοκληρώσει τον ιστορικό του κύκλο· δεν έχει θέση σε μια νέα κοινωνία με άλλα αιτήματα και άλλες προτεραιότητες. Μπορεί και να γίνει έτσι. Αν χαθούν η αδικία, ο έρωτας και ο πόνος· αν βρεθεί ένας άλλος τρόπος που οι άντρες θα μπορούν να εκφράζουν τα αισθήματά τους με τόση ομορφιά και ευγένεια, μπορεί να χαθεί και το ζεϊμπέκικο.
Όμως βλέπεις μερικές φορές κάτι παλικάρια να γεμίζουν την πίστα με ήθος και λεβεντιά που σε κάνουν να ελπίζεις όχι απλώς για τον συγκεκριμένο χορό, αλλά για τον κόσμο ολόκληρο.
---------
* Ο μάγκας είναι άντρας σεμνός, καλοντυμένος και μοναχικός. Δεν είναι επιδεικτικό κουτσαβάκι και αλανιάρης. Όπως αναφέρεται και στο Μείζον Ελληνικό Λεξικό, «μάγκας: έξυπνος και με συμπεριφορά που ταιριάζει σε άντρα».

απο τον Τ.Μ.