Τρίτη, 26 Νοεμβρίου 2013

Ποιος τη ζωή μας, ποιος την κυνηγά;

ΑΠΟ ΤΗ ΣΑΜΟ


Ξεχαρβαλώνεται όπως όλα δείχνουν και αυτή η κυβέρνηση χωρίς να βρεθεί απέναντι σε μαζικό και παρατεταμένο ξεσηκωμό των εργαζομένων και της νεολαίας. Ξεχαρβαλώνεται κάτω από το βάρος των αδιεξόδων του συστήματος και μπροστά στο φόβο λαϊκών εκρήξεων για όσα ήδη έγιναν και για όσα το σύστημα προωθεί ενάντια στο λαό το αμέσως επόμενο διάστημα. Όμως προσοχή- και εδώ δεν χωρά καμιά αυταπάτη: Οι κυβερνήσεις πέφτουνε αλλά η βαρβαρότητα μένει και αγριεύει! Αλλάζουν υπουργούς, κάποιους τους πάνε και φυλακή, διορίζουν πρωθυπουργούς, «συμμορφώνουν» τις φασιστικές-ακροδεξιές δυνάμεις τους, προσαρμόζουν όσους λένε και μια κουβέντα παραπάνω για τα μνημόνια, στήνουν και θα στήσουν «εκλογικές μάχες», με τον ίδιο πάντα στόχο: Να έχουν προσωπικό και λύσεις ώστε να προωθείται και να εφαρμόζεται ακατάπαυστα η πολιτική της λεηλασίας της χώρας, η πολιτική της συντριβής των εργασιακών, κοινωνικών, δημοκρατικών δικαιωμάτων και κατακτήσεων του λαού και της νεολαίας!
Γιατί απέναντι μας και απέναντι σε όλο το λαό, δεν βρίσκονται οι «λάθος» πολιτικές και οι «λάθος συντελεστές», οι «ανίκανοι» πολιτικοί που εφαρμόζουν το «λάθος πρόγραμμα» που δεν μας βγάζει από την «ανθρωπιστική κρίση» (!!) Απέναντι μας βρίσκονται τα μεγάλα αρπακτικά της ΕΕ και των ΗΠΑ που συγκρούονται στο παγκόσμιο ταμπλό της κρίσης και ανταγωνίζονται στην κούρσα κυριαρχίας και υποδούλωσης χωρών και λαών. Απέναντι μας είναι τα ντόπια μεγάλα τζάκια, η αστική τάξη της χώρας, που τάχει ακουμπήσει όλα στα μεγάλα αφεντικά της και βγάζει στο «σφυρί» το λαό και τον πλούτο της χώρας για να σώσει το ταξικό τομάρι της. Για όλους αυτούς δουλεύουν τα κόμματα του συστήματος, οι μηχανισμοί του κράτους , τα ΜΜΕ τους, οι κάθε λογής θεσμοί τους . 
Έτσι φτάσαμε κιόλας να κάνουν νόμο που τιμωρεί με φυλάκιση τον αγώνα ενάντια στην ΕΕ, το ΝΑΤΟ και τις απαιτήσεις τους! Να συλλαμβάνουν και να καταδικάζουν σε φυλάκιση μαθητές που διεκδικούν καθηγητές και βιβλία για να κάνουν μάθημα! Να επιστρατεύουν και να βγάζουν παράνομους τους απεργούς-εργαζόμενου, να διώκουν κάθε κινητοποίηση!.Να ονομάζουν «εγκληματίες» τους χιλιάδες κατοίκους της Χαλκιδικής που παλεύουν να σώσουν τον τόπο τους από την επιδρομή των ξένων και ντόπιων μεγαλο-χρυσοθήρων!
Έτσι φτάσαμε να μας λένε ότι είναι «ακραίο» να αγωνίζεται ο λαός για ψωμί, δουλειά, περίθαλψη, στέγαση, μόρφωση, ελευθερία, ειρήνη. Γιατί νόμιμο και θεμιτό είναι, μας λένε, να αυξάνονται τα πλούτη των ελάχιστων για να προστίθενται σε εκείνα τα «ξεχασμένα» 600 δις. Γι αυτό «δημοκρατικό» και καθόλου «ακραίο» είναι να αποφασίσει η τρόικα κι άλλες απολύσεις, διάλυση του ΕΟΠΥΥ, κατάργηση των συντάξεων, μαζικές εξώσεις… Και «συνταγματικό» είναι να συμμετέχουμε στον πόλεμο που θέλουν να κάνουν οι ΗΠΑ και το ΝΑΤΟ για να σφαγιάσουν τους λαούς της Συρίας, του Ιράν και όποιον άλλον εμποδίζει την «ελευθερία» τους να είναι οι κυρίαρχοι τύραννοι της εποχής μας…

«Η δουλειά δεν έχει τελειώσει» (Όλι Ρεν)
Η εκπαίδευση (όπως και η υγεία) δέχεται μια επίθεση στρατηγικού χαρακτήρα. Στόχος είναι η πλήρης διάλυση του δικαιώματος του λαού και της νεολαίας στην εκπαίδευση και η πλήρης διάλυση των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών.
Ο χορός των απολύσεων ξεκίνησε από τη δευτεροβάθμια, προχώρησε στα πανεπιστήμια κι έρχεται η ώρα της πρωτοβάθμιας. Η κυβέρνηση κατάργησε τις μεταθέσεις και αποσπάσεις. Με νέες δημόσιες δηλώσεις ο Μητσοτάκης ξεκαθάρισε πως «όλο το σύστημα των μεταθέσεων και των αποσπάσεων, θα αντικατασταθεί από τους νόμους για την κινητικότητα». Μεγάλη μάζα των διορισμένων εκπαιδευτικών θα βρεθεί χωρίς δουλειά. Θέλουν λιγότερους και πλήρως υποταγμένους εκπαιδευτικούς. Μειώνουν τα σχολεία και θέλουν να ελέγξουν πλήρως τη μαθητική ροή υψώνοντας νέους ταξικούς φραγμούς. Ήδη με το «νέο Λύκειο» από τη μια επιβάλλουν τη μαζική εκδίωξη των μαθητών από το σχολείο και από την άλλη θεσμοθετούν το μεροκάματο των 9 ευρώ των ανηλίκων!Επιπλέον τώρα το υπουργείο: 
1. καθιέρωσε το ηλεκτρονικό παρουσιολόγιο, 
2. δρομολογεί την αξιολόγηση και αυτοαξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών που χειραγωγεί και υποδεικνύει ποιος θα βρεθεί χωρίς δουλειά και 
3. προωθεί την επαναδιατύπωση των οργανικών θέσεων όλων των εκπαιδευτικών, συνδέει την εργασία μας με την τύχη του κάθε σχολείου και θέτει άμεσα σε διαθεσιμότητα όλους όσοι θα κριθούν ως υπεράριθμοί και κακώς βαθμολογημένοι. 
Με το νέο σύστημα my school θα προσπαθήσουν να ελέγξουν κάθε λεπτό που κυλάει μέσα στα σχολεία, να τρομοκρατήσουν και να εφαρμόσουν με αυτόματο τρόπο την πολιτική των συγχωνεύσεων και των απολύσεων. Ήδη η καθημερινότητα στα σχολεία είναι πολύ δύσκολη….

Οι συνεργοί…
Σε αυτή τη «δουλειά» συντάχθηκαν και συντάσσονται ανοιχτά η ΔΑΚΕ και η (όσο μπορεί…) μεταμφιεζόμενη ΠΑΣΚ. Δούλεψαν από χρόνια για τη διάλυση των σωματείων και των συνειδήσεων και τώρα είναι τα στηρίγματα της επίθεσης και του συστήματος μέσα στον κλάδο! Έφτασαν να προτείνουν να «ξεχάσουμε» ποιοι είναι, και σαν να μη ξέρουμε τι μας γίνεται, να κάνουμε στο σωματείο κοινό ψηφοδέλτιο! Να «ενώσουμε» τους εκπαιδευτικούς που απολύονται και εξοντώνονται, τα σχολεία που διαλύονται και δεν λειτουργούν, με τις παρατάξεις των κομμάτων που εφαρμόζουν αυτή την πολιτική! Με τις παρατάξεις που έπνιξαν την απεργία του Μάη, και αντιτάχθηκαν-υπονόμευσαν με κάθε τρόπο στην απεργία του Σεπτέμβρη!

…Και οι σειρήνες της ήττας
Βρήκαν όμως συμμάχους στις υποτιθέμενες αριστερές παρατάξεις των ΣΥΝΕΚ και της ΕΣΑΚ-ΔΕΕ. Και έχουν καταφέρει η ηγεσία του κλάδου σε αυτές τις συνθήκες να εμφανίζεται χωρίς εισήγηση ενόψει απεργίας στη συνέχεια να καθοδηγεί το σταμάτημα της και μετά να διανθίζει το καθεστώς αδράνειας που έχει επιβάλλει με δελτία τύπου! 
Οι σύμμαχοι τους αυτοί ισχυρίζονται πως τέλειωσαν οι κλαδικοί αγώνες, αναγγέλλουν ως νέο Μεσσία μια άλλη κυβέρνηση, υποσκάπτουν κάθε αγώνα που δεν υπηρετεί τον υποτιθέμενο στόχο τους για «λαϊκή εξουσία», δεν ξεκινούν κανένα αγώνα αν δεν έχει διασφαλισμένη νίκη, θέλουν να… φτιάξουν τα οικονομικά μας για να ψηφίσουν απεργία… Οι δυνάμεις αυτές έχουν ήδη αποδεχτεί την ήττα. Δεν έχουν να προσφέρουν τίποτα στον κλάδο αυτοί και οι απόψεις τους.

Να οργανώσουμε μέσα στη σχολική χρονιά μια μεγάλη μάχη!
Δεν χωράει η ζωή μας και το μέλλον μας στις υποσχέσεις «ακύρωσης όσων απολύσεων είναι αντισυνταγματικές» (!!) που μας ζητάνε υποταγή και ανοχή στην επίθεση! Μας λέει πολλά ο απεργιακός αγώνας των διοικητικών στα ΑΕΙ που έφτασαν «μόνοι τους» τις 11 εβδομάδες! Μας λέει ακόμα περισσότερα η εξέλιξη και η γενίκευση της επίθεσης, η φανερή και βουβή οργή, των μαθητών, των γονιών, του λαού. Πρέπει να ΑΝΤΙΣΤΑΘΟΥΜΕ! Η μόνη και πραγματική μας ελπίδα είναι να συγκρουστούμε μαζικά και παρατεταμένα με την πολιτική του συστήματος. Να οργανώσουμε μια μεγάλη απεργιακή μάχη μέσα στη χρονιά που θα μπλοκάρει και θα ανατρέψει την επίθεση που δεχόμαστε. Αυτή είναι η πρόταση μας προς κάθε συνάδελφο, προς κάθε κατεύθυνση. 
Για να ξεπεράσουμε τις αδιέξοδες λογικές αναζήτησης «σωτήρων» κάθε είδους που ευνοούνται από την απογοήτευση και την ηττοπάθεια. Για να μην γίνει το σωματείο μας και ο κλάδος επαίτης «κατανόησης και στήριξης» σε κάθε λογής θεσμούς, εκπροσώπους και μηχανισμούς. Αλλά να γίνει συλλογική αγωνιστική ενότητα, δύναμη αντίστασης και διεκδίκησης. 
  • Ανατροπή των απολύσεων - Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους
  • Ενάντια στους ταξικούς φραγμούς – Δωρεάν Δημόσια Εκπαίδευση για όλα τα παιδιά
  • Δουλειά – δωρεάν Παιδεία – δωρεάν Υγεία για όλο το λαό χωρίς προϋποθέσεις.
  • Δημοκρατικά δικαιώματα για το λαό. Όχι στη φασιστικοποίηση του συστήματος
Λες: πολύν καιρό αγωνίστηκες. δε μπορείς άλλο πια ν’ αγωνιστείς.
Άκου λοιπόν: είτε φταις, είτε όχι σαν δεν μπορείς άλλο να παλέψεις θα πεθάνεις.
Λες: πολύν καιρό ήλπιζες, δεν μπορείς άλλο πια να ελπίσεις. Ήλπιζες τι;
Πώς ο αγώνας θαν’ εύκολος;
Δεν είν’ έτσι. Η θέση μας είναι χειρότερη απ’ όσο νόμιζες.
Είναι τέτοια που: αν δεν καταφέρουμε το αδύνατο δεν έχουμε ελπίδα.
Αν δεν κάνουμε αυτό που κανείς δεν μπορεί να μας ζητήσει θα χαθούμε.
(Μπ. Μπρέχτ, «Κουράστηκες»)

Σε αγωνιστικό αναβρασμό σχολεία, μαθητές και γονείς της Νάουσας


Προβλήματα στο χώρο της Δημόσιας εκπαίδευσης, φέρνουν μαθητές και γονείς σχολείου της Νάουσας, στους δρόμους του αγώνα. Πραγματοποιήθηκε πορεία προς το Δημαρχείο όπου και κατατέθηκε ψήφισμα των γονέων. 
Σαφώς και τα προβλήματα που δημιουργεί η πολιτική της φτώχειας, της ανεργίας και της εξαθλίωσης, της ασταμάτητης υποχρηματοδότησης των σχολικών επιτροπών, έχουν οδηγήσει στην τεράστια διόγκωση των προβλημάτων στη δημόσια εκπαίδευση, ιδιαίτερα πλέον στη χειμερινή περίοδο που έφτασε το τελευταίο διάστημα στην περιοχή. 
Είναι βέβαιο πως η εκρηκτική κατάσταση και στο χώρο της παιδείας θα βγάζει όλο και πιο πολύ, εργαζόμενους-γονείς και μαθητές στο δρόμο του αγώνα για την υπεράσπιση και των πιο αυτονόητων δικαιωμάτων τους που πετσοκόβονται στο βωμό της εφαρμογής των πολιτικών κυβέρνησης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ, υπουργείου παιδείας, υπό τις εντολές Ε.Ε & ΔΝΤ.
Αναδημοσιεύουμε από την ιστοσελίδα της Βέροιας "Η Άλλη Άποψη" 
http://www.alli-apopsi.gr
ΜΑΧΗΤΙΚΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΕΙΨΗ ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ ΣΤΗ ΝΑΟΥΣΑ
Μαζική και μαζική πορεία στους δρόμους της πόλης πραγματοποίησαν το πρωί της Πέμπτης 21/11 οι γονείς και οι μαθητές του 4ου Δημοτικού Σχολείου και Νηπιαγωγείου Νάουσας διαμαρτυρόμενοι για την κατάσταση που επικρατεί εξαιτίας της έλλειψης θέρμανσης. Η πορεία κατέληξε στο Δημαρχείο όπου αντιπροσωπεία του συλλόγου γονέων (μαζί και με αντιπροσωπείες συλλόγων γονέων και από άλλα δημοτικά σχολεία του δήμου, στα οποία η κατάσταση είναι και εκεί οριακή) συναντήθηκε με τον Δήμαρχο της πόλης και τον αρμόδιο αντιδήμαρχο και του κατέθεσε σχετικό ψήφισμα στο οποίο αναφέρονται τα εξής: « Οι γονείς του 4ου Δημοτικού Σχολείου Νάουσας, απευθυνόμαστε σε κάθε Αρμόδια Αρχή και ζητάμε να αναλάβουν όλοι τις ευθύνες τους. Επειδή έχουμε ήδη ειδοποιήσει και δεν βρήκαμε ανταπόκριση κινητοποιούμαστε σήμερα για να λειτουργήσει η θέρμανση στο σχολείο μας. Δεν είναι δυνατόν τέλος Νοέμβρη, με θερμοκρασίες κάτω από τους 10 βαθμούς τα παιδιά μας να βρίσκονται στο σχολείο για μάθημα! Δεν θα τα’ αφήσουμε να αρρωστήσουν! Γνωρίζουμε τις περικοπές των κονδυλίων και κινούμαστε κόντρα σ’ αυτές. Για μας η υπεράσπιση των μαθητών είναι υποχρέωση και καθήκον. Συντονιζόμαστε με τους άλλους Συλλόγους Γονέων της Νάουσας και απαιτούμε: 
Να στείλει το υπουργείο αμέσως χρήματα για το πετρέλαιο. 
Να μην χαθεί ούτε μία ώρα διδασκαλίας λόγω του κρύου. 
Δεν σκοπεύουμε να πληρώσουμε την θέρμανση ούτε ένα ευρώ αν αυτός είναι ο σκοπός τους. 
Δεν δεχόμαστε ούτε φιλανθρωπίες από χορηγούς και επιχειρήσεις. 
ΘΕΛΟΥΜΕ ΠΑΙΔΕΙΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ» 
Από την πλευρά της η Δημοτική Αρχή ενημέρωσε ότι αναμένεται η 3η δόση ύψους 38.000 ευρώ από την κυβέρνηση για τα 58 (!) σχολεία του Δήμου, ενώ συμφώνησε στο να πραγματοποιηθεί συλλαλητήριο με την συμμετοχή όλων των σχολείων ως μοχλός πίεσης προς την κυβέρνηση.
Αριστερός Δρόμος στην Ημαθία

τo ΜΥ SCHOOL δεν είναι το… δικό μας σχολείο


του Νίκου Φιλίππου
Σε ένα περιβάλλον πλήρους τρομοκράτησης και συκοφάντησης των εκπαιδευτικών, με τη δημοσίευση του ΦΕΚ στις 5 Νοέμβρη για την αξιολόγηση και του αναβαθμισμένου νέου πληροφοριακού συστήματος( my school), προσπαθούμε να λειτουργήσουμε τα σχολεία κόντρα στη διάλυσή τους που η κυβέρνηση προωθεί με γρήγορους ρυθμούς. 
Κυβέρνηση και τρόικα, πατώντας στις πρόσφατες ήττες μας και συνεπικουρούμενη από τις υποταγμένες συνδικαλιστικές μας ηγεσίες θεωρούν ότι είναι η ώρα να ξεμπερδεύουν με ό,τι συγκροτεί το δικαίωμα στη μόρφωση και στην εργασία. Έτσι κοντά στους φόρους, τα χαράτσια, τις απολύσεις, τη διάλυση της υγείας, των εργασιακών και δημοκρατικών δικαιωμάτων μας, με το νέο σύστημα my school θα προσπαθήσουν να ελέγξουν κάθε λεπτό που κυλάει μέσα στις παγωμένες αίθουσες των σχολείων με στόχο να μας τρομοκρατήσουν και να εφαρμόσουν με αυτόματο τρόπο την πολιτική των συγχωνεύσεων και των απολύσεων. 
Ο χορός των απολύσεων ξεκίνησε από τη δευτεροβάθμια, προχώρησε στα πανεπιστήμια και έρχεται η ώρα της πρωτοβάθμιας. Η κυβέρνηση κατάργησε τις μεταθέσεις και αποσπάσεις, ο δε Μητσοτάκης ξεκαθάρισε πως όλο το σύστημα των μεταθέσεων και των αποσπάσεων θα αντικατασταθεί από τους νόμους για την κινητικότητα. Η τρόικα ζητά αίμα και οι εδώ υποτακτικοί είναι διατιθέμενοι να το δώσουν. Μεγάλη μάζα διορισμένων εκπαιδευτικών θα βρεθεί χωρίς δουλειά. Θέλουν λιγότερους και πλήρως υποταγμένους εκπ/κούς που θα εφαρμόζουν χωρίς αντιρρήσεις τους ταξικούς φραγμούς και την εμπέδωση του σχολείου της αμάθειας και της υποταγής. (Όπως πραγματικά πρέπει να είναι οι νέοι δούλοι του αιώνα μας, προς δόξαν της κερδοφορίας του ντόπιου και ξένου κεφαλαίου).
Το νέο πληροφοριακό σύστημα (my school) είναι ένας μηχανισμός επιτήρησης και τιμωρίας για εκπαιδευτικούς και μαθητές για να προχωρήσει απρόσκοπτα όλη η παραπάνω διαδικασία. Ωχριά ο Όργουελ «1984» μπροστά στο επικείμενο εργαλείο άσκησης πολιτικής στο χώρο της εκπ/σης με ασφυκτικό τρόπο υπό καθεστώτος φόβου και επιβολής. Δεν τους αρκούν τα στοιχεία του survey, αλλά θέλουν πέρα απ’ το παρουσιολόγιο όλα τα ευαίσθητα και προσωπικά δεδομένα εκπαιδευτικών και μαθητών.(ΑΜΚΑ, απουσίες, επίδοση, έλεγχοι, απολυτήρια, μετακινήσεις, άδειες των εκπ/κών, καταγραφή των απεργιών και στάσεων εργασίας κ.λ.π.). Πέρα από κάθε αμφιβολία και εκτός της τρομοκράτησης και συμμόρφωσης των εκπ/κών, το νέο σύστημα πληροφόρησης συνδέεται άμεσα με διαδικασίες αξιολόγησης ακόμη και μέσω της επίδοσης των μαθητών και της μαθητικής διαρροής. Έχοντας όλα πλέον τα στοιχεία το υπουργείο μπορεί χωρίς χρονοτριβή να προχωρά στις απολύσεις εκπαιδευτικών, συγχωνεύσεις σχολείων, συμπτύξεις τμημάτων, κατάργηση ολοήμερων…
Το ζήτημα που άμεσα και επιτακτικά τίθεται εκ των πραγμάτων είναι τι ΚΑΝΟΥΜΕ!
Τι κάνουμε ως διευθυντές, σχολικοί σύμβουλοι και κυρίως ως εκπαιδευτικοί. Πρέπει να σπάσει η αδράνεια και συλλογικά να συγκροτήσουμε κίνημα ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ απέναντι στο Οργουελικό κατασκεύασμα που στοχεύει στην καρδιά της ζωής μας και της εκπαίδευσης. Ενάντια σε κάθε «αξιολόγηση»-χειραγώγηση, για ανατροπή των απολύσεων και υπεράσπισης της μόνιμης και σταθερής δουλειάς για όλους. Ενάντια στους ταξικούς φραγμούς, για Δωρεάν Δημόσια Εκπαίδευση για όλα τα παιδιά. Όλοι οι σύλλογοι να πάρουν θέση μάχης απέναντι στο έκτρωμα και συντεταγμένα ο κλάδος να αντισταθεί και να αποτρέψει την εφαρμογή και του my school αλλά και της άρρηκτα συνδεδεμένης με αυτό «ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ»