Δευτέρα, 12 Σεπτεμβρίου 2016

Το πρώτο κουδούνι χτυπά ...και τι σχολείο είναι αυτό που μας περιμένει φέτος;

Ανακοίνωση της Μαθητικής Αντίστασης για τη νέα σχολική χρονιά

Το πρώτο κουδούνι χτυπά ...και τι σχολείο είναι αυτό που μας περιμένει φέτος;
Αυτοί που οδηγούν τις οικογένειες μας ολοένα στη φτώχεια και περνούν τα πιο βάρβαρα μέτρα, μας υπόσχονται ένα «καλύτερο» σχολείο και φέτος. Όλες όμως αυτές οι υποσχέσεις της κυβέρνησης κρύβουν στην πραγματικότητα ένα σχολείο πιο ταξικό. Σκοπός τους είναι να απογοητεύσουν τους μαθητές, να οδηγήσουν παιδιά από λαικές οικογένειες στην εγκατάλειψη του σχολείου, με τελικό προορισμό τη μαύρη, απλήρωτη εργασία, χωρίς δικαιώματα. Χτίζουν το «σχολείο των λίγων και εκλεκτών», δε θα τους περάσει! 

Μας είπαν ψέματα! Τα σχολεία ανοίγουν με πολλα κενά και φέτος και με τους χειρότερους όρους για εμάς!
Υπόσχονται ένα Γυμνάσιο και Λύκειο με «λιγότερες εξετάσεις» και «λιγότερες ώρες», αλλά η πραγματικότητα απέχει από αυτή που με τόση ευκολία μας παρουσιάζουν. Και φέτος μας περιμένει μια χρονιά με εντατικούς ρυθμούς, ώστε να αναγκάζονται οι οικογένειες μας να έχουν και το πρόσθετο βάρος των φροντιστηρίων στην τσέπη τους. Τα σχολεία ανοίγουν με πολλαπλά κενά που αναγκάζουν τους γονείς να πληρώσουν, με το δικαίωμα στη δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση να αμφισβητείται. Ήδη υπάρχουν χιλιάδες ελλείψεις σε καθηγητές, ενώ μας δήλωναν το αντίθετο.

Μην πειραματίζεστε με το μέλλον μας!
Ένα από τα σχέδια της κυβέρνησης είναι τα κλεισίματα και οι συγχωνεύσεις σχολείων, με μέσο την «αξιολόγηση» τους. Ήδη στα γυμνάσια μιλούν για τη συνεχη «εξατομικευμένη περιγραφική αξιολόγηση» του μαθητή. Δεν είναι τίποτα άλλο παρά ένα φακέλωμα, με απώτερο σκοπό τη διαφοροποίηση των μαθητών αλλά και την κατηγοριοποίηση των σχολείων με ταξικά και κοινωνικά κριτήρια. Για αυτό και οι αλλαγές στο Γυμνάσιο στοχεύουν στην απογοήτευση των μαθητών, ώστε να οδηγηθούν στην εγκατάλειψη του σχολείου από νωρίς. 
Μια απάτη αποδεικνύεται να είναι και οι αερολογίες τους για κατάργηση των Πανελλαδικών εξετάσεων. Η εισαγωγή σε κάποια σχολή θα γίνεται με βάση το βαθμό του απολυτηρίου, που θα προκύπτει μετά από εξετάσεις από τράπεζα θεμάτων (ουσιαστικά πανελλήνιες!). Στους μαθητές που δηλώνουν λιγότερες σχολές, θα υπάρχει μάλιστα και «μπόνους μοριών», ενώ οι μαθητές που δηλώνουν σχολές υψηλής ζήτησης θα δίνουν νέες εξετάσεις! Και για τους μαθητές των ΕΠΑΛ τα πράγματα δε θα είναι καλύτερα, αφού θα βρίσκονται αντιμέτωποι με τις καταργήσεις ειδικοτήτων και συγχωνεύσεις τμημάτων, όπως και με την έλλειψη εκπαιδευτικών.

Έχουμε τη δύναμη και το δίκιο με το μερος μας, μπορούμε να νικήσουμε!
Το σχολείο που μας προορίζουν είναι το σχολείο των λίγων και εκλεκτών, των ταξικών φραγμών. Τι σχολείο εξάλλου θα υπήρχε μέσα σε αυτό το σάπιο σύστημα της εκμετάλλευσης και των ιμπεριαλιστικών πολέμων; Ένα σχολείο όπου μας προορίζουν για τους μελλοντικούς άνεργους ή εργαζόμενους χωρίς δικαιώματα. Γι’ αυτό και θεσπίζουν τη μαύρη απλήρωτη παιδική εργασία (μαθητεία). Το σύστημα αυτό δε μας χωρά!
  • Είναι χρέος της γενιάς μας να διεκδικήσουμε τα δικαιώματα μας! Τα δικαιώματα που γενιές έχουν κατακτήσει και τώρα αμφισβητούνται! Να αντισταθούμε στο πλεύρο των εργαζομένων!
  • Οι μαθητές πρέπει να ενημερωθούμε, να συζητήσουμε, να οργανωθούμε και να παλέψουμε συλλογικά μέσα από τα όργανα μας (5μελή, 15μελή) στο πλευρό των γονιών και των εκπαιδευτικών μας!
  • Καλούμαστε να οργανώσουμε τον αγώνα μας ενάντια στους ταξικούς φραγμούς στην εκπαίδευση και να διεκδικήσουμε δημόσια και δωρεάν παιδεία για όλο το λαό

Ουαί τοις ηττημένοις...

12 ΣΕΠ 2016

Ουαί τοις ηττημένοις...

Συντάκτης: Δημήτρης Παυλίδης

Σήμερα το πρωί θα ξαναγεμίσει η μισή... αυλή του σχολείου μας με παιδικές φωνές. Για μία ακόμη χρονιά οι μαθητές του 90ού Δημοτικού Σχολείου στην ανατολική Θεσσαλονίκη, στην περιοχή της Ανάληψης, θα αντικρίσουν την άλλη μισή αυλή, εγκαταλελειμμένη, χορταριασμένη και βρόμικη, περιφραγμένη με λαμαρίνες υποτίθεται για να τους προστατεύουν... από την αδιαφορία των αρμοδίων.
Είναι πάνω-κάτω η δέκατη σχολική χρονιά η οποία ξεκινά με αυτή την τριτοκοσμική εικόνα. Φέτος χειρότερη, εξαιτίας της εξαφάνισης του πεζοδρομίου από την πλευρά της οδού Μακεδονίας.
Κατεστραμμένο από τη μισοτελειωμένη κατασκευή του περιβόλου εγκαταλείφθηκε, με αποτέλεσμα η βλάστηση να εμποδίζει τους μαθητές να το χρησιμοποιήσουν, με σιδερόβεργες και καρφιά να παραμονεύουν σε πολλά σημεία.
Οι μαθητές τώρα είναι αναγκασμένοι να χρησιμοποιούν το οδόστρωμα ή να διασχίζουν τον δρόμο για να φτάσουν στην είσοδο του σχολείου.
Εχουν και τα υπόλοιπα σχολειά της Θεσσαλονίκης σοβαρά προβλήματα εξαιτίας της έλλειψης αιθουσών, της σχεδόν πλήρους απουσίας συντήρησης και της διαρκούς έλλειψης αναλώσιμων υλικών, αλλά η κατάσταση στο 90ό Δημοτικό έχει ξεπεράσει κάθε όριο.
Ο κίνδυνος για την ασφάλεια και την υγεία των μαθητών και των γονιών τους είναι άμεσος!
Πολλές φορές οι γονείς μέσω του συλλόγου τους διαμαρτυρήθηκαν και ζήτησαν να λυθεί το πρόβλημα απευθυνόμενοι σε κάθε αρμόδιο... και αναρμόδιο στον Δήμο Θεσσαλονίκης.
Πριν από έναν χρόνο έφτασαν μέχρι το δημοτικό συμβούλιο, μοίρασαν φυλλάδιο με φωτογραφίες στους δημοτικούς συμβούλους, απαίτησαν και παρακάλεσαν.
Παρά τις υποσχέσεις, οι αρμόδιες υπηρεσίες του δήμου και η υπεύθυνη αντιδημαρχία δεν έκαναν τίποτε ολόκληρο το καλοκαίρι και το σχολείο ανοίγει ξανά με την κατάσταση χειρότερη.
Τώρα επιπλέον υπάρχει και πρόβλημα πρόσβασης! Απηυδισμένοι από την αδιαφορία οι περισσότεροι γονείς, μη πιστεύοντας πως μπορεί να υπάρξει ένας άλλος τρόπος συλλογικής διεκδίκησης, «αρπάχτηκαν» από την ελπίδα που τους πρόσφερε γνωστή εταιρεία αναψυκτικών να αναλάβει αυτή τα έξοδα συντήρησης, μέσω της χορηγίας που διαφημίζει.
Είναι γνωστό πως αυτή η συνεργασία προωθείται εκ μέρους του δήμου και μάλιστα αρκετές φορές οι γονείς παροτρύνονται έμμεσα να καταφύγουν σε αυτή τη «λύση».
Η ηλεκτρονική ψηφοφορία έγινε μέσα στο καλοκαίρι και το 90ό Δημοτικό Σχολείο βγήκε δεύτερο στην κατάταξη. Σε αυτόν τον ιδιότυπο σκληρό ανταγωνισμό μεταξύ των απελπισμένων γονιών, οι γονείς του σχολείου μας, από αυτούς αρκετοί άνεργοι, χαμηλόμισθοι εργαζόμενοι και φτωχοί μετανάστες, δεν είχαν τη δυνατότητα να δικτυωθούν... επαρκώς και να ψαρέψουν ηλεκτρονικές ψήφους.
Ετσι η χορηγία πήγε σε άλλο σχολείο και τα υπόλοιπα υποψήφια σχολεία έχασαν την ευκαιρία να ανακαινιστούν!
Η «δυστυχία» όμως είχε και συνέχεια. Ο δήμαρχος μαζί με την ακολουθία των αρμοδίων για την Παιδεία και τα σχολικά κτίρια επισκέφτηκε το ανακαινισμένο σχολείο, ευχαρίστησε την πολυεθνική εταιρεία που ξόδεψε ένα απειροελάχιστο τμήμα των κερδών της για τη συντήρηση του σχολείου και επανέλαβε το πόσο σημαντικό πράγμα είναι η συνεργασία ιδιωτικού και δημόσιου τομέα!
Στο σχολείο με τη μισή αυλή, τις λαμαρίνες και το επικίνδυνο πεζοδρόμιο μερικά οικοδομικά τετράγωνα πιο κάτω, δεν καταδέχθηκε να περάσει! Ούτε τουλάχιστον για μερικά λόγια παρηγοριάς για την «ήττα» που υπέστη στην ηλεκτρονική ψηφοφορία.
«Ουαί τοις ηττημένοις», δηλαδή, ή μήπως ευκαιρία για ένα καλό μάθημα αξιοπρέπειας, αυτογνωσίας και αναζήτησης ενός άλλου τρόπου για να αγωνιστούμε για το σχολείο των παιδιών μας, το δικαίωμα σε μια ανθρώπινη αυλή, την ασφάλειά τους και εν τέλει για το μέλλον τους;
Κάποτε όμως τα πράγματα πρέπει να ειπωθούν με το όνομά τους! Και να δούμε την πραγματικότητα κατάματα! Η πολυεθνική κάνει τη δουλειά της, οργανώνει τη διαφήμιση και επιχειρεί να αποκαταστήσει το στραπατσαρισμένο από τον δίκαιο αγώνα των εργαζομένων όνομά της.
Οι κυβερνήσεις μετέφεραν την ευθύνη λειτουργίας των σχολείων στην Τοπική Αυτοδιοίκηση δίχως την αναγκαία χρηματοδότηση, η οποία στα χρόνια των μνημονίων πετσοκόβεται όλο και περισσότερο.
Ο δήμαρχος και ευρύτερα η διοίκηση του δήμου με διάφορα προσχήματα και υπαρκτές ή ανύπαρκτες δυσκολίες έχουν αφήσει τα σχολεία στη μοίρα τους, δείχνοντας ενδιαφέρον μόνο για την προσέλκυση χορηγιών.
Οι γονείς καλούνται όλο και πιο συχνά να συνδράμουν οικονομικά για να λειτουργήσει το σχολείο, μη μπορώντας αρκετές φορές να ανταποκριθούν. Βυθισμένοι στα καθημερινά προβλήματα για την επιβίωση, αδυνατούν ή δεν πιστεύουν πως μπορούν να διεκδικήσουν λύσεις με συλλογικό τρόπο.
Η εταιρική χορηγία είναι μια ελπίδα και φαίνεται να είναι μια εύκολη λύση. Στην καλύτερη περίπτωση όμως αφορά ένα σχολείο και για μία, μοναδική, φορά. Πολλοί είναι οι χαμένοι και ένας ο κερδισμένος.
Πέρα από το ότι έχει και μια κρυφή, πολύ πονηρή, δηλητηριασμένη πλευρά. Μας εκπαιδεύει στην επαιτεία, την παθητικότητα και τη συμμετοχή σε έναν αναξιοπρεπή ανταγωνισμό.
Θα μπορούσε όμως να ήταν και αλλιώς! Αν το πάθημα γινόταν μάθημα και με αφορμή την αποκατάσταση της αυλής του σχολείου ο σύλλογος και οι γονείς διεκδικούσαν με την ίδια και περισσότερη ζέση που συμμετείχαν στον διαγωνισμό της εταιρείας το αυτονόητο από τους υπευθύνους. Με επιμονή και συλλογικά!
Θα ήταν πιο δύσκολα, αλλά στο τέλος θα κέρδιζαν περισσότερα. Οχι μόνο τη σχολική αυλή, αλλά θα έδιναν και ένα μάθημα αξιοπρέπειας στα παιδιά τους και στους γονείς των υπόλοιπων σχολείων!
Σε αυτές τις δύσκολες ημέρες που θεοί και δαίμονες θέλουν να μετατρέψουν τον λαό μας με σκυμμένο το κεφάλι να αναζητά ελεημοσύνες και χορηγίες, επαίτη και διακονιάρη, το μάθημα αυτό είναι το ίδιο ζωτικό με την ύπαρξη της αυλής και της ασφαλούς πρόσβασης σε αυτήν!

*Μέλος του Δ.Σ. του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 90ού Δημοτικού Σχολείου Θεσσαλονίκης

http://www.efsyn.gr/

Ανακοίνωση – καταγγελία για την αναιτιολόγητη απόλυση συναδέλφου εκπαιδευτικού

Ανακοίνωση – καταγγελία για την αναιτιολόγητη απόλυση συναδέλφου εκπαιδευτικού

Ο Εκπαιδευτικός Όμιλος καταγγέλλει την απαράδεκτη και αναιτιολόγητη απόλυση από το ιδιωτικό εκπαιδευτήριο "Παλλάδιο" της συναδέλφου Σοφίας Σουλιώτη, μέλους του "Εκπαιδευτικού Ομίλου" και συντάκτριας στο περιοδικό "ΑΝΤΙΤΕΤΡΑΔΙΑ της εκπαίδευσης". Η απόλυση της συναδέλφου από το εν λόγω ιδιωτικό εκπαιδευτήριο, δείγμα της καθημερινής εργοδοτικής αυθαιρεσίας και τρομοκρατίας των σχολαρχών σε βάρος των εκπαιδευτικών, πραγματοποιήθηκε μόλις μια ημέρα πριν από την ψήφιση του νόμου που υποτίθεται πως "προστατεύει τους εκπαιδευτικούς από τις αδικαιολόγητες απολύσεις", για τον οποίο τόσο πολύ θριαμβολογούσαν τα κυβερνητικά στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ και το υπουργείο Παιδείας.

Η συνάδελφος Σοφία Σουλιώτη, εργαζόταν τόσο στο Δημοτικό όσο και στο Γυμνάσιο – Λύκειο του εκπαιδευτηρίου "Παλλάδιο". Η εργοδοσία, δια μέσου των διευθυντών των σχολείων, της ανακοίνωσε και μάλιστα τηλεφωνικά το πρωί της Τρίτης 30 Αυγούστου πως καταγγέλλει τη σύμβαση αορίστου χρόνου που είχε συνάψει στο Δημοτικό, ενώ δεν θα προχωρήσει σε ανανέωση της αντίστοιχης σύμβασης ορισμένου χρόνου για το Γυμνάσιο – Λύκειο. Είναι τέτοια η θρασυδειλία της εργοδοσίας που δεν τόλμησε να αντικρίσει τη συνάδελφο για να της ανακοινώσει την απόλυση, ούτε καν να λογοδοτήσει για τους λόγους για τους οποίους προχώρησε στην καταγγελία της σύμβασης. Διότι φυσικά τέτοιοι δεν υπάρχουν.
Φαίνεται πως η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ άργησε μια μέρα, δίνοντας το περιθώριο στους "σχολάρχες" να προχωρήσουν σε κάθε είδους όργια αυθαιρεσίας και απολύσεων. Αποδεικνύεται πως οι θριαμβολογίες της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας για το δήθεν "τέλος στην αυθαιρεσία", είναι μόνο "άρτος και θέαμα" καθώς η ζοφερή πραγματικότητα των απολύσεων στην ιδιωτική εκπαίδευση δεν έχει τελειωμό. Η απόλυση αυτή που βλέπει το φως της δημοσιότητας είναι μια από τις πλειάδες που έχουν συμβεί τα τελευταία χρόνια σε βάρος των εκπαιδευτικών στην ιδιωτική εκπαίδευση. Αποτελεί συνάμα το πιο ωμό και κυνικό δείγμα του απύθμενου θράσους των ιδιοκτητών – σχολαρχών οι οποίοι καθημερινά αντιμετωπίζουν τους εκπαιδευτικούς σαν αναλώσιμο προϊόν με ημερομηνία λήξης.
Η συνάδελφος Σοφία Σουλιώτη είναι συνδικαλιστικά ενεργό μέλος του Συλλόγου Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών (Σ.Ι.Ε.Λ) Αθήνας – Πειραιά. Πανταχού παρούσα σε όλους τους αγώνες τόσο του εκπαιδευτικού όσο και του ευρύτερου εργατικού κινήματος. Όσες φορές χρειάστηκε αντιστάθηκε απέναντι στις απειλές και την τρομοκρατία της εργοδοσίας για να διεκδικήσει το αυτονόητο δικαίωμά της να αγωνίζεται και να απεργεί. Διεκδίκησε με αποφασιστικότητα τα στοιχειώδη εργασιακά της δικαιώματα, όπως το να μην παραμένει απλήρωτη επί μήνες και να καταβάλλεται κανονικά και στην ώρα του ο μισθός της, καθώς και να της παρέχονται τα αυτονόητα (η απαραίτητη υλικοτεχνική υποδομή – ανύπαρκτη στα εν λόγω εκπαιδευτήρια) για να μπορεί να επιτελεί το διδακτικό της έργο με την απαιτούμενη επάρκεια.
Η διοίκηση του εκπαιδευτηρίου "Παλλάδιο" αποφάσισε, να δείξει το πραγματικό και αποκρουστικό της πρόσωπο. Πίσω από τα επικοινωνιακά φτιασιδώματα που χρησιμοποιεί κάθε χρόνο για να αλιεύει μαθητές και γονείς – πελάτες, κρύβει τα δόντια της απέναντι στους εκπαιδευτικούς. Με τη δίωξη και την καταδίκη στην ανεργία της εκπαιδευτικού Σοφίας Σουλιώτη, η διοίκηση του εκπαιδευτηρίου "Παλλάδιο" επιδιώκει να στείλει μήνυμα προς όλες τις κατευθύνσεις. Να δείξει ότι όποιος αγωνίζεται, αντιστέκεται και διεκδικεί δεν έχει θέση στο σχολείο.
Καταγγέλλουμε την απαράδεκτη και αυθαίρετη απόλυση της συναδέλφου Σοφίας Σουλιώτη.
Απαιτούμε την άμεση επαναπρόσληψή της.
Απαιτούμε από τους αρμοδίους φορείς (Δ/νση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και Δ/νση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δ' Αθήνας – Υπουργείο Παιδείας) να προβούν άμεσα σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες ώστε να επανέλθει η συνάδελφος στην θέση της.
Καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων των σχολείων του ιδιωτικού εκπαιδευτηρίου "Παλλάδιο" να μην τρομοκρατηθούν και να σταθούν έμπρακτα στο πλευρό της συναδέλφου καταδικάζοντας απερίφραστα την απόλυση και την εργοδοτική αυθαιρεσία και τρομοκρατία.
Καλούμε τέλος όλα τα πρωτοβάθμια σωματεία καθώς και τις Ομοσπονδίες στην εκπαίδευση, ιδιωτική και δημόσια, να εκφράσουν την πιο γνήσια αλληλεγγύη απέναντι στη διωκόμενη συνάδελφό μας.

Αθήνα, 08 Σεπτεμβρίου 2016