13 ερωτήσεις και απαντήσεις για την αξιολόγηση



Στάλθηκε από το συνάδελφο Α.Μ.


 13 ερωτήσεις και απαντήσεις για την αξιολόγηση
       Το Δ.Σ του Συλλόγου μας θέλοντας να απαντήσει στα ερωτήματα των συναδέλφων για την αυτοαξιολόγηση και την αξιολόγηση και να βοηθήσει τους Συλλόγους Διδασκόντων στις συνεδριάσεις τους προσπάθησε να κωδικοποιήσει τις απαντήσεις σε μερικά βασικά ερωτήματα:
 
1) Μπορεί η αξιολόγηση να επηρεάσει τους εκπαιδευτικούς, ακόμα και αν είναι συνεπείς στις υποχρεώσεις τους;
 
«Δεν μπορεί στην ίδια υπηρεσία να είναι όλοι άριστοι. Η αξιολόγηση είναι σύγκριση, μέτρηση και κατάταξη. Θα υπάρχουν ποσοστώσεις». Δηλώσεις του υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης Κ. Μητσοτάκη. Το Νομοσχέδιο για την αξιολόγηση στο δημόσιο: καθορίζει με σαφήνεια ότι μόνο μέχρι το 25% (ανώτερο) μιας υπηρεσίας μπορεί να βαθμολογηθεί με άριστα ενώ πρέπει οπωσδήποτε ένα 15% να βαθμολογηθεί κάτω από τη βάση και να κριθεί ανεπαρκές!!
 
2) Θέλω να πάρω αύξηση. Πώς θα αλλάξω βαθμό, αν δεν γίνει η αξιολόγηση; π.χ. Είμαι στο βαθμό Στ και θέλω να πάω στο Ε.  Άρα λέω ναι και στην αξιολόγηση;
 
Ο νόμος για το νέο μισθολόγιο (4024/2012) καθορίζει με ξεκάθαρο τρόπο ποσόστωση για την αλλαγή βαθμού. Από τον βαθμό Στ στον Ε μπορούν θεωρητικά να περάσουν όλοι, από τον Ε στο Δ οι 9 στους 10, από τον Δ στον Γ οι 7 στους 10, από τον Γ στον Β οι 4 και από τον Β στον Α μόνο οι δ/ντές εκπ/σης και οι σχολικοί σύμβουλοι!!!
Η αλλαγή βαθμού έχει απαγορευτεί από το ΜΝΗΜΟΝΙΟ του 2011 και την ερμηνευτική εγκύκλιο του 2012. Ο Ν.4046/2012, Άρθρ. 4 ξεκαθαρίζει ότι αυτό θα ισχύσει μέχρι το ποσοστό της ανεργίας να διαμορφωθεί κάτω του 10%, (!!!). Όπως γνωρίζουμε όλες και όλοι καλά, καμία αλλαγή βαθμολογικού κλιμακίου δε γίνεταιΜόνο τα ΜΚ δίνονται μέχρι στιγμής ακώλυτα. Όσο για την ανεργία βρίσκεται στο 27,7% και με την πολιτική που ακολουθούν αυξάνεται ραγδαία. Δηλαδή όσοι μας λένε να αξιολογηθούμε για να ανέβουμε βαθμολογικά μας δουλεύουν κανονικά.
 
3) Μπορεί όμως να αλλάξει κάτι, με το Μνημόνιο,  λένε, η χώρα τα πάει καλύτερα;
 
Σύμφωνα με το Μνημόνιο 3 στο ΥΠΑΙΘ για τα έτη 2013 και 2014, δε θα πραγματοποιηθούν προσλήψεις διοικητικού προσωπικού. Για το διδακτικό προσωπικό ο λόγος προσλήψεων-αποχωρήσεων θα διαμορφωθεί στο 1:10, ενώ οι  συνολικές δαπάνες για την Παιδεία συρρικνώνονται κάτω από το 2,3 % επί του ΑΕΠ (είναι το ποσοστό των αφρικανικών χωρών!!!). Από το 2009 μέχρι το 2013 οι δαπάνες για την παιδεία μειώθηκαν κατά 33% με πρόβλεψη 47% μέχρι το 2016. Συνολικά με την πολιτική των Μνημονίων η χώρα βουλιάζει στη φτώχεια, την ανεργία και τη μιζέρια ενώ το ΧΡΕΟΣ ΜΕΓΑΛΩΝΕΙ!!!
4) Πόσο κοστίζει η αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας και ποιος κερδίζει;
 
Η αυτοαξιολόγηση συνολικά θα κοστίσει 3,5 εκατομμύρια €!!! Ο μισθός του Προέδρου της Αρχής της Αξιολόγησης είναι 64.000 € το χρόνο!!! Ήδη ανακοινώθηκαν δύο επιτροπές με αρμοδιότητα τη «διαχείριση» 2 περίπου εκατομμυρίων € για τις περίφημες «προπαρασκευαστικές ενέργειες» για την αξιολόγηση. Την ίδια στιγμή που ο μισθός μας έχει εξανεμιστεί από τις περικοπές και τα χαράτσια, την ίδια στιγμή που καταργούνται ή συγχωνεύονται οργανισμοί και απολύονται χιλιάδες υπάλληλοι και εκπαιδευτικοί, την ίδια στιγμή που τα παιδιά μας κρυώνουν και πεινάνε, καθιερώνεται νέος πολυδάπανος μηχανισμός («Ανεξάρτητη Αρχή, Παρατηρητήριο Αξιολόγησης,  Δίκτυο Πληροφόρησης, Επιτροπές Αξιολόγησης, κ. α.) με αποκλειστική ευθύνη την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού και των σχολικών μονάδων!!! Όσοι εμπλέκονται στην αξιολόγηση χορεύουν, πάνω στις πλάτες μας, με εκατομμύρια €!!  Έχουμε, πλέον, τα προπλάσματα «οίκων αξιολόγησης» και στην εκπαίδευση. Οι ίδιοι οι αξιολογητές/επιτηρητές επιτηρούνται μέσα σε ένα πλαίσιο ιεραρχικής πυραμίδας.
      Ακόμη και η λεγόμενη «Ανεξάρτητη Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας» υπόκειται στον έλεγχο διεθνών οργανισμών και «οίκων αξιολόγησης» (βλ. ΟΟΣΑ). Οι προσπάθειες για τη «νέα αξιολόγηση», την «αυτοαξιολόγηση», αποτελούν τον πυρήνα χρηματοδοτούμενων προγραμμάτων από την Ε.Ε., η οποία δείχνει μεγάλο ενδιαφέρον γι’ αυτόν τον νέο τρόπο αξιολόγησης που έχει ένα σημαντικό πολιτικό όφελος έναντι του παραδοσιακού: παρουσιάζεται με μοντέρνα, «ουδέτερη», «επιστημονική» προκάλυψη, αφοπλίζοντας έτσι την κριτική των εκπαιδευτικών στην παραδοσιακή αξιολόγηση, ενώ την ίδια στιγμή εγκαθιδρύει τη συνθήκη για το καθεστώς του νεοεπιθεωρητισμού.
 
5) Και τι πειράζει να στείλουμε κάποια στοιχεία για τη σχολική μονάδα αφού μας λένε ότι η αυτοαξιολόγηση δεν σχετίζεται με την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού.
  
Το Υπουργείο και ορισμένοι από τους "επιμορφωτές" Σχολικούς Συμβούλους σκόπιμα σπέρνουν ψέματα για να δημιουργήσουν σύγχυση στον εκπαιδευτικό κόσμο. Η Αυτοαξιολόγηση συνδέεται άμεσα με την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού ο οποίος βαθμολογείται από το Δ/ντή για την υπηρεσιακή του συνέπεια: Π.Δ 152, άρθρο 3, κριτήριο αξιολόγησης υπηρεσιακής συνέπειας ββ: ο εκπαιδευτικός βαθμολογείται για τη:"Συμμετοχή στη λειτουργία της σχολικής μονάδας και στην αυτοαξιολόγησή της". Όταν το πρόγραμμα της αυτοαξιολόγησης και το σχέδιο δράσης θα τελειώνει κάθε εκπαιδευτικός θα βαθμολογείται ξεχωριστά και πάντα σύμφωνα με τις ποσοστώσεις!!!!
Θέλουν να διαλύσουν τους Συλλόγους Διδασκόντων και τα σχολεία. Θέλουν να βάλουν τους εκπαιδευτικούς να τσακώνονται μεταξύ τους και όλοι μαζί με το Δ/ντή για το ποιος θα πάρει την καλύτερη βαθμολογία. Είναι προφανές ότι κανείς δεν πιστεύει ότι το ΥΠΑΙΘ μέσω της αυτοαξιολόγησης επιδιώκει να μάθει τα «ποσοτικά» στοιχεία των σχολικών μονάδων. Γνωρίζουν οι υπηρεσίες του υπουργείου καλύτερα από τον καθένα ποια είναι η υλικοτεχνική υποδομή των σχολείων, ποιοι είναι οι οικονομικοί πόροι, ποιο είναι το ανθρώπινο δυναμικό, ποιες είναι οι επιδόσεις των μαθητών. Κάθε σχολικό έτος, η κάθε σχολική μονάδα συμπληρώνει δεκάδες στατιστικούς πίνακες και φόρμες για διάφορες υπηρεσίες του υπουργείου με όλα τα παραπάνω στοιχεία.
 
6) Μπορεί όμως να αναδειχθούν δουλειές εκπαιδευτικών που αξίζουν;
 
Η ψευδαίσθηση κάποιων εκπαιδευτικών, ότι η αυτοαξιολόγηση θα αναδείξει όψεις της δουλειάς τους και θα τις επιβραβεύσει (με τι άραγε σε μια εποχή λιτής και σφιχτής εισοδηματικής πολιτικής;), δηλαδή το πόσα προγράμματα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης κάνουν στο σχολείο, πόσα θεατρικά έργα, τι εκδηλώσεις, αν βγάζουν ή όχι εφημερίδα, χωρίς να υπολογίζεται η επίδοση των μαθητών τους σε εθνικές εξετάσεις ή σταθμισμένα τεστ, διαλύεται από τους ίδιους τους θεωρητικούς της αυτοαξιολόγησης. Να το πούμε άλλη μια φορά: δεν μπορεί να υπάρξει αξιολόγηση χωρίς σύγκριση επίδοσης μαθητών. Και το υπουργείο Παιδείας θέλει ακριβώς να χρεώσει τις επιδόσεις των μαθητών αποκλειστικά στους εκπαιδευτικούς για να μπορεί μετά, εξαγοράζοντας τη συναίνεση της κοινής γνώμης, να νομιμοποιήσει τον εξοστρακισμό τους. Στα σχολεία που εφάρμοσαν την αυτοαξιολόγηση πιλοτικά ο υπερβολικός φόρτος γραφειοκρατικής εργασίας το απόγευμα περιόρισε σημαντικά τα προγράμματα που υλοποιούνταν και έφερε την κούραση και τη ρουτίνα σε μαθητές και καθηγητές. Μετά την πιλοτική εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης πολλοί εκπαιδευτικοί βγήκαν σε διαθεσιμότητα και αρκετά σχολεία υποβαθμίστηκαν π.χ δες την ιστοσελίδα του 1ο ΕΠΑΛ Υμηττού.
 
7) Δηλαδή τελικά τι επιδιώκεται με την Αυτοαξιολόγηση;
 
Με το σύστημα αυτό, το υπουργείο Παιδείας θέλει να νομιμοποιήσει τη μείωση των σχολείων μέσω του κλεισίματος-συγχώνευσης «αντιπαραγωγικών» μονάδων και το σπρώξιμο προς την έξοδο ενός μεγάλου τμήματος εκπαιδευτικών που συνεχίζουν να πληρώνονται με προ Μνημονίου αμοιβές. Να το πούμε καθαρά: η λεγόμενη αυτοαξιολόγηση θα αρχίσει με απογείωση της γραφειοκρατικής δουλειάς του εκπαιδευτικού (συμπλήρωση εντύπων, φορμών με δείκτες, τυποποιημένες απανωτές, απογευματινές συνεδριάσεις συλλόγων κ.λπ.) και θα καταλήξει στη χειραγώγηση, στον επιθεωρητισμό και στην απόλυση.
 
8) Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών (Π.Δ. 152) τι προβλέπει;
 
 Ας μιλήσουμε περιληπτικά για το ΠΔ 152, που αφορά στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών της Α/θμιας και της Β/θμιας εκπαίδευσης.  Στο εν λόγω ΠΔ αναφέρονται όλες οι λεπτομέρειες για όλους και τα πάντα! Κάποια βασικά σημεία της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών της τάξης είναι:
   Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών διακρίνεται στη διοικητική αξιολόγηση, που διενεργείται από τον διευθυντή του σχολείου, με ή χωρίς αίτηση του εκπαιδευτικού, μια τουλάχιστον φορά ανά διετία, μεταξύ της 1ης Φεβρουαρίου και 15ης Μαΐου του κάθε έτους, και στην εκπαιδευτική αξιολόγηση, που διενεργείται από τον σχολικό σύμβουλο, με ή χωρίς αίτηση του εκπαιδευτικού, μία τουλάχιστον φορά ανά τριετία εντός συνεχούς χρονικού διαστήματος που δεν υπερβαίνει τους 2 μήνες (διμηνιαία αξιολογική περίοδος). Στην εκπαιδευτική αξιολόγηση και μέσα στην προηγούμενη περίοδο ο αξιολογητής παρακολουθεί δύο (2) τουλάχιστον διδασκαλίες του αξιολογούμενου. Οι εκπαιδευτικοί της τάξης αξιολογούνται σε 5 κατηγορίες. Οι κατηγορίες 1η, 2η, 3η και 5η έχουν σχέση με την εκπαιδευτική αξιολόγηση, που πραγματοποιείται από τους σχολικούς συμβούλους και η 4η έχει σχέση με τη διοικητική αξιολόγηση, που πραγματοποιείται από τον διευθυντή του σχολείου. Η κάθε κατηγορία έχει ένα συντελεστή βαρύτητας (η 1η 0,75 -  η 2η 0,5 - η 3η  1,25 – η 4η 1,5 – η 5η 1) και αποτελείται από κριτήρια. Οι κατηγορίες 1η, 2η και 4η περιλαμβάνουν 3 κριτήρια, η 3η περιλαμβάνει 4 κριτήρια και η 5η περιλαμβάνει 2 κριτήρια. Το κάθε κριτήριο βαθμολογείται από τον αξιολογητή με την 100βαθμη κλίμακα (0 – 100). Ο ΜΟ της βαθμολογίας των κριτηρίων της κάθε κατηγορίας αποτελεί το βαθμό της κατηγορίας. Ο βαθμός της κάθε κατηγορίας πολλαπλασιάζεται με το συντελεστή βαρύτητας αυτής, στη συνέχεια προστίθενται τα γινόμενα που προκύπτουν και έπειτα διαιρείται το άθροισμα των γινομένων με τον αριθμό 5, που είναι το πλήθος των κατηγοριών. Η τελική βαθμολογία (ΤΒ) υπολογίζεται με χρήση υπολογιστή και εκφράζεται ως δεκαδικός αριθμός με προσέγγιση εκατοστού. Οι αξιολογούμενοι κατατάσσονται ανάλογα με τη βαθμολογία τους σε 4/ βαθμη ποιοτική κλίμακα, που αντιστοιχεί στην 100/βαθμη κλίμακα ως εξής: α) «ελλιπής»: 0 – 30 βαθμοί, β) «επαρκής»: 31 – 60 βαθμοί, γ) «πολύ καλός»: 61 – 80 βαθμοί δ) «εξαιρετικός»: 81 – 100 βαθμοί. Μια ματιά να ρίξεις στα κριτήρια με τα οποία θα βαθμολογούμαστε αντιλαμβάνεσαι πόσο παιδαγωγικά καθυστερημένοι και άσχετοι με την καθημερινή παιδαγωγική  πράξη είναι οι συντάκτες αυτού του διατάγματος. Κομματιάζουν τη διδασκαλία σε μικρά τμήματα, μετατρέπουν τα ποιοτικά στοιχεία της διδασκαλίας σε ποσοτικά χρησιμοποιώντας αυθαίρετα αντιεπιστημονικά και ασαφή κριτήρια και θέλουν να  κλείσουν τη χαρά, το γέλιο και τη δημιουργία σε κουτάκια και δείκτες!!!  Οι αξιολογούμενοι εκπαιδευτικοί της τάξης και οι διευθυντές των σχολείων μπορούν να υποβάλουν ένσταση κατά των εκθέσεων αξιολόγησης των αξιολογητών τους στην Επιτροπή Αξιολόγησης Εκπαιδευτικού Έργου (Ε.Α.Ε.Ε.), που εδρεύει στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης στην περιφέρεια της οποίας υπηρετούν οι ενιστάμενοι. Η επιτροπή εξετάζει τις ενστάσεις κατά νόμο και ουσία και μπορεί είτε να τις απορρίψει είτε να τις κάνει δεκτές εν μέρει ή στο σύνολο, και να τροποποιήσει τη βαθμολογία του ενιστάμενου.
 
9) Πότε κρίνεται κάποιος ελλιπής και τι γίνεται τότε;
 
Το ΠΔ (αρθ 16, παρ.4) αναφέρει: «Οι εκπαιδευτικοί που χαρακτηρίζονται ελλιπείς σε περισσότερα του ενός κριτήρια σε μία εκ των κατηγοριών χαρακτηρίζονται συνολικά ελλιπείς, ασχέτως συνολικής βαθμολογίας.»!!! Στην επόμενη παρ., 5 του ιδίου άρθρου το ΠΔ συνδέεται με την παρ.4 του άρθρου 8 του ν. 4024/2011, που αναφέρει ότι «…οι υπάλληλοι που περιλαμβάνονται σε πίνακα μη προακτέων στερούνται του δικαιώματος για προαγωγή για τα επόμενα δύο έτη». Ο δε ν.3528/2007, γνωστός και ως δημοσιοϋπαλληλικός κώδικας στο άρθρο 95 με τίτλο: Παραπομπή μη προακτέου υπαλλήλου αναφέρει: "Υπάλληλος, ο οποίος εγγράφεται σε δύο διαδοχικούς πίνακες μη προακτέων στον ίδιο βαθμό, παραπέμπεται μέσα σε δύο (2) μήνες από την κύρωση του οικείου πίνακα υποχρεωτικώς προς κρίση στο υπηρεσιακό συμβούλιο, το οποίο, με αιτιολογημένη απόφαση του και μετά από προηγούμενη κλήση αυτού για να παράσχει εγγράφως ή προφορικώς τις αναγκαίες διευκρινίσεις,μπορεί να τον απολύσει ή να τον υποβιβάσει κατά έναν βαθμό. Κατά της απόφασης αυτής επιτρέπεται να υποβληθεί ένσταση στο Δευτεροβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο"
 
10) Η επιμόρφωση τι ρόλο παίζει;
 
ΚΑΜΙΑ! Στο άρθρο 2 παρ.1 του ΠΔ αναφέρεται ότι «Σκοπός της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών είναι η βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού και του διοικητικού τους έργου μέσω της άμεσης σύνδεσής της με την επιμόρφωση, προς όφελος των ιδίων, των μαθητών και της κοινωνίας.» Για ποια επιμόρφωση όμως μιλά το Υπουργείο όταν έκλεισε ΟΛΑ τα Διδασκαλεία, έκοψε ΟΛΕΣ τις εκπαιδευτικές άδειες και ουσιαστικά συνεχίζει το φαγοπότι και τις "αρπαχτές"  με τα κακόφημα "σεμινάρια" χρηματοδοτούμενα από το ΕΣΠΑ;
 
11) Κι αν κριθεί ικανός ο εκπαιδευτικός να προαχθεί τι γίνεται;
 
Όμως δεν αρκεί κάποιος να αξιολογηθεί ικανός για να προαχθεί στον επόμενο βαθμό. Θα πρέπει να είναι «περισσότερο ικανός» από τον συνάδελφο του, αφού ο νόμος καθορίζει ποσόστωση προαγωγής από τον ένα βαθμό στον επόμενο. Μάλιστα στο άρθρο 7 παρ. 6 του ως άνω νόμου αναφέρεται ότι:
 
« … Με κοινή απόφαση των Υπουργών Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Οικονομικών, η οποία εκδίδεται μετά από εκτίμηση τόσο των υπηρεσιακών αναγκών όσο και των δημοσιονομικών δυνατοτήτων τουλάχιστον ανά διετία, τα προαναφερόμενα ποσοστά μπορούν να καθορίζονται χαμηλότερα.…». Δηλαδή, αν τα δημοσιονομικά της χώρας δεν πάνε καλά, τότε λιγότεροι εκπαιδευτικοί θα προβιβαστούν στον επόμενο βαθμό και άρα περισσότεροι θα καθηλωθούν μισθολογικά!
12) Όμως για πρώτη φορά θα αξιολογούμε και τους ανωτέρους μας!
 
Προκειμένου να χαϊδέψει αυτιά ο συντάκτης του νόμου, στο άρθρο 24 καθιερώνει την αξιολόγηση των προϊσταμένων από τους υφιστάμενους! Όμως πρόκειται για μια αξιολόγηση που είναι χωρίς κανένα αντίκρισμα, αφού δεν αναφέρεται πουθενά η βαρύτητα που θα έχει στη βαθμολογία του προϊσταμένου! Αναφέρει το άρθρο ότι: «…Η αξιολόγηση της παρούσας παραγράφου είναι έγγραφη, επώνυμη και προαιρετική και υποβάλλεται στον άμεσο προϊστάμενο του αξιολογητή που υπόκειται στην αξιολόγηση των υφισταμένων του. Ο αποδέκτης της αξιολόγησης των υφισταμένων εκτιμά και χρησιμοποιεί κατά την κρίση του τις αξιολογήσεις
 
13) Τελικά ποια είναι η αλήθεια;
 
Η αυτοαξιολόγηση είναι ο μηχανισμός για να καταστραφούν «εθελοντικά» τα όποια δικαιώματα των εκπαιδευτικών και του λαού στο κοινωνικό αγαθό της εκπαίδευσης.  Η αυτοαξιολόγηση καθιστά τη σχολική μονάδα τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς, τους μαθητές υπόλογους για όλες τις ανεπάρκειες, παραλήψεις και αντιεκπαιδευτικές πολιτικές του κράτους και των κυβερνήσεων. Ζητούν από τους εκπαιδευτικούς του σχολείου να βρουν τρόπο αντιμετώπισης ΟΛΩΝ των προβλημάτων!!! Ανάλογα με  τους δείκτες της αυτοαξιολόγησης, τα σχολεία θα κατατάσσονται και θα βαθμολογούνται!!! Έτσι, όταν το σχολείο δεν έχει ολοήμερο γιατί το κράτος δε διόρισε, καλείται η σχολική κοινότητα να αντιμετωπίσει το πρόβλημα αυτό, για να μην της φύγουν οι μαθητές και πάνε στο διπλανό σχολείο που έχει ολοήμερο. Το κράτος ελπίζει ότι με το φόβο της απώλειας οργανικών και των απολύσεων, η σχολική μονάδα εύκολα θα «αποδεχτεί» να καλύψει την κρατική πολιτική. Ο δάσκαλος θα πάει στο ολοήμερο ή στα τμήματα να καλύψει το κενό, θα μπει στα κενά του να καλύψει τον εκπαιδευτικό που αρρώστησε για μεγάλο διάστημα,  θα ζητήσει από τους γονείς ενίσχυση να καλύψει την ελλειπή χρηματοδότηση και ο κατάλογος δεν έχει τέλος… Το κράτος θεωρεί ότι με τον τρόπο αυτό, δια του φόβου και της υποταγής, θα δεχτούμε να συμβάλλουμε στην πλήρη καταστροφή του κοινωνικού αγαθού της εκπαίδευσης, θα συμβάλλουμε για την πλήρη μετατροπή της σε εμπόρευμα που προσφέρεται με άξονα το κέρδος, σε όσους έχουν να πληρώσουν. Τα νομοθετήματα αυτά εισάγουν όλες τις πρακτικές του ανταγωνισμού μεταξύ των εκπαιδευτικών, κάτι που αφενός μεν είναι απαράδεκτο παιδαγωγικά, αφετέρου δε θα μετατρέψει τον ευαίσθητο χώρο του σχολείου σε ζούγκλα! Επίσης, είναι δεδομένο ότι θα παρατηρηθούν όλες οι απαράδεκτες μεθοδεύσεις προκειμένου να εξασφαλιστεί η εύνοια του αξιολογητή! 
    Αυτά τα ακραία και υπερβολικής αυστηρότητας μέτρα που εφαρμόζονται από τη μνημονιακή συγκυβέρνηση θυμίζουν έντονα το «θατσερισμό». Επί Θάτσερ στην Αγγλία κανείς δεν επιθυμούσε να διοριστεί ως εκπαιδευτικός στη δημόσια εκπαίδευση με αποτέλεσμα η Αγγλία να εισάγει εκπαιδευτικούς! Βρισκόμαστε λοιπόν μπροστά στην κορύφωση της γενικευμένης επίθεσης κυβέρνησης και υπουργείου Παιδείας στην προσπάθεια τους να υλοποιήσουν  άμεσα  τις  επιταγές των εντολοδόχων τους Ο.Ο.Σ.Α - Δ.Ν.Τ - Ε.Ε, με στόχο: Την δημιουργία  του απαραίτητου  εκείνου αποθέματος  εκπαιδευτικών  σε κινητικότητα – διαθεσιμότητα-απόλυση  ώστε να καλυφθεί,  στο χώρο της Παιδείας, ο «στόχος» των χιλιάδων απολύσεων που θα γίνουν συνολικά στο Δημόσιο. Την προώθηση του «νέου» σχολείου της αγοράς, που θα λειτουργεί με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, που οι γονείς θα βάζουν βαθιά το χέρι στη τσέπη κι οι μαθητές θα μαθαίνουν μόνο όσα και ό,τι έχουν ανάγκη οι επιχειρήσεις.
Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗ ΔΡΑΣΗ. Απέναντι στο σχολείο του ΦΟΒΟΥ να χτίσουμε το σχολείο της αλληλεγγύης, της συνεργασίας και της ελευθερίας.
ΟΧΙ ΣΤΟ ΣΦΑΓΕΙΟ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ - ΔΑΣΚΑΛΟΣ ΣΚΥΦΤΟΣ ΑΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΛΑΟΣ. ΜΕ ΑΝΥΠΑΚΟΗ ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΥΜΕ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ,
ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΑΣ, ΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αν προσαρμοστούμε, δεν θα ζήσουμε!

Η κυβέρνηση σου λέει ,γυναίκα μιλα!!

15 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΚΡΑΤΙΚΗ ΔΟΛΟΦΟΝΙΑ ΤΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ