ΘΗΛΙΑ ΣΤΟΝ ΛΑΙΜΟ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΟΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΙ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
ΘΗΛΙΑ ΣΤΟΝ ΛΑΙΜΟ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
ΟΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΙ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Δυο άξονες έχει η επίθεση της
κυβέρνησης στην εκπαίδευση. Το χτύπημα στο δικαίωμα στην εκπαίδευση και την
πλήρη υποταγή μαθητών κι εκπαιδευτικών. Ο πρώτος άξονας χρειάζεται τον δεύτερο
για να υλοποιηθεί και ο δεύτερος είναι αναγκαίος γιατί υπάρχει ο πρώτος. Η
εκπαίδευση για λίγους μπορεί να υλοποιηθεί μόνο από υποταγμένους.
Οι εσωτερικοί κανονισμοί είναι
κομμάτι της αξιολόγησης. Υπάρχει ειδική αναφορά για να αξιολογηθεί κατά πόσο
τηρείται ο εσωτερικός κανονισμός των σχολείων. Ταυτόχρονα η ύπαρξή τους βοηθάει
στο να υλοποιείται η αξιολόγηση χωρίς αναταράξεις.
Δεν είναι απλή επανάληψη των νόμων
και των εγκυκλίων που ρυθμίζουν τη λειτουργία των σχολικών μονάδων. Είναι ένα
ασφυκτικό αντιδραστικό πλαίσιο ελέγχου κάθε στιγμή της σχολικής ζωής, των
δράσεων και των απόψεων μαθητών και εκπαιδευτικών. Σβήνουν κάθε ίχνος
ελευθερίας στα σχολεία. Προβλέπουν από την ευπρεπή εμφάνιση μέχρι τον τρόπο που
πρέπει να συμπεριφέρονται όσοι βρίσκονται στο σχολείο. Στους προτεινόμενους από
το υπουργείο κανονισμούς υπάρχει κανόνας που λέει ότι μετά την είσοδο του
εκπαιδευτικού στην αίθουσα, δεν μπορεί να εισέρχεται σε αυτή αργοπορημένος
μαθητής!
Οι εσωτερικοί κανονισμοί τσακίζουν
την ελεύθερη έκφραση και δράση. Στο αυταρχικό και σκληρό περιβάλλον πρέπει να
συνηθίσουν οι μαθητές, να υπακούνε χωρίς να διεκδικούν. Οι εκπαιδευτικοί θα
πρέπει να παίξουν το ρόλο του χωροφύλακα. Απεργίες και καταλήψεις που
διαταράσσουν την λειτουργία των σχολείων πρέπει να αποφεύγονται. Άλλωστε, θα
προβλέπουν πότε και πώς θα γίνεται η τηλε-«εκπαίδευση», για το προσωπικό
ασφαλείας.
Κάθε κανόνας τους πρέπει να τηρείται,
κάθε φράση τους απαλλάσσει από τις ευθύνες του το υπουργείο και την κυβέρνηση
και τις φορτώνει στις πλάτες των εκπαιδευτικών.
Οι εσωτερικοί κανονισμοί είναι η
θηλιά στον λαιμό εκπαιδευτικών και μαθητών.Η διαδικασία σύνταξης δεν είναι
τυχαία. Πρέπει να επικυρωθούν στα πλαίσια των σχολικών συμβουλίων, με τη
συμμετοχή των συλλόγων γονέων και των εκπροσώπων του Δήμου. Η διαδικασία
συνδυάζεται με την περίφημη αυτονομία των σχολείων, δηλαδή την απαλλαγή της
κυβέρνησης από την ευθύνη λειτουργίας τους και με την αξιολόγηση. Έτσι,
κάθονται στο ίδιο τραπέζι αξιολογητές και αξιολογούμενοι για να δώσουν την
συγκατάθεσή τους στη διάλυση του δημόσιου σχολείου.
Η κυβέρνηση βιάζεται και προσπαθεί να
τους προωθήσει ενώ τα σχολεία είναι κλειστά, μέσω τηλεσυσκέψεων.
Πρέπει να πάρουν καθαρή θέση όλοι,
παρατάξεις, ΕΛΜΕ-ΣΕΠΕ και ΟΛΜΕ-ΔΟΕ.
·
Σε
πρώτη φάση να καλέσουν τους εκπαιδευτικούς να απέχουν από τις τηλεδιασκέψεις.
·
Είναι
κομμάτι της αξιολόγησης και δεν πρέπει να προχωρήσουν.Έτσι κι αλλιώς, η απόφαση
για απεργία – αποχή από κάθε διαδικασία σχετική με την αξιολόγηση έχει ψηφιστεί
μαζικά.
·
Να
καταγγείλουν την διαδικασία και τους εσωτερικούς κανονισμούς. Μα πάνω απ’ όλα
πρέπει να αποφασίσουν οι εκπαιδευτικοί μέσα από γενικές συνελεύσεις.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου