ΟΜΑΔΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣτης κυβερνητικής πολιτικής ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΚΑΙ ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
ΟΜΑΔΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣτης κυβερνητικής πολιτικής ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΚΑΙ ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
Από τα
μέσα του περασμένου Δεκέμβρη, η κυβέρνηση με νόμους και εγκυκλίους επιτίθεται
στα δικαιώματα μαθητών κι εκπαιδευτικών. Λίγες μέρες μετά την ψήφιση του νόμου
για το προσοντολόγιο και την προώθηση της αυτοαξιολόγησης - αξιολόγησης, πιέζει
για την δημιουργία Ομάδων Εκπαιδευτικής Υποστήριξης -Ο.Ε.Υ. (εγκύκλιος 220703/Δ3)
που περιλαμβάνονται στον ν. 4547/2018 για τις Νέες Εκπαιδευτικές Δομές που
ψήφισε πέρσι τον Ιούνιο. Με ιδεολογικό πολιορκητικό κριό την «συμπερίληψη και
την ένταξη» επιχειρεί να κατεδαφίσει τις υπάρχουσες δομές ειδικής αγωγής.
Η
εγκύκλιος που προωθεί τις Ο.Ε.Υ., εισάγει ένα δαιδαλώδες σύστημα προκειμένου οι
μαθητές που έχουν ανάγκη από πρόσθετη εκπαιδευτική στήριξη, να φτάσουν μέχρι
την πόρτα των ΚΕΣΥ (που παίρνουν τη θέση των ΚΕΔΔΥ) και να πάρουν μια πρώτη
διάγνωση.Από δω και πέρα θα πρέπει σε κάθε σχολείο να φτιαχτούν τόσες Ο.Ε.Υ.
όσα είναι και τα τμήματα του σχολείου που έχουν μαθητές που χρειάζονται
επιπλέον στήριξη. Κάθε επιτροπή θα αποτελείται από τον διευθυντή ή τον υποδιευθυντή,
από το δάσκαλο του Τμήματος Ένταξης ή τον υπεύθυνο επικοινωνίας με το ΚΕΣΥ και
από τον υπεύθυνο του τμήματος που φοιτά ο μαθητής. Άρα ο δάσκαλος του Τ.Ε. θα πρέπει
να συμμετέχει σε όλες. Ακόμα και στα σχολεία που δεν συγκροτηθούν ΟΕΥ αλλά
υπάγονται στην «ομπρέλα» των ΕΔΕΑΥ η
διαδικασία θα είναι ίδια.
Έτσι, για
να μπορέσει ένας μαθητής να φτάσει στην πόρτα του ΚΕΣΥ θα πρέπει πρώτα να
δημιουργηθεί Ο.Ε.Υ. που θα συντάξει Βραχυχρόνιο Πρόγραμμα Παρέμβασης, που θα το
εγκρίνει σε συνεδρίασήτου ο σύλλογος διδασκόντων, που στη συνέχεια θα το
διαβιβάσει για παρατηρήσεις και έγκριση στο ΚΕΣΥ. Αυτό διαρκεί τρεις μήνες!Στο ενδιάμεσο θα
πρέπει η Ο.Ε.Υ. να συνεδριάζει τακτικά
(προσκαλώντας κάθε φοράστις συνεδριάσεις τους
γονείς ή τον μαθητή, αν γίνεται), να κάνει απολογισμό και να αναπροσαρμόζει
το πρόγραμμα (υπό την επίβλεψη του ΚΕΣΥ) και στο τέλος, αφού κάνει τον τελικό
απολογισμό των αποτελεσμάτων των δράσεων που έγιναν, θα μπορεί να ζητήσει από
το ΚΕΣΥ να κάνει διάγνωση. Το ΚΕΣΥ θα τα λάβει όλα αυτά υπόψη, καθώς και το
αίτημα των γονιών και θα κρίνει αν και πότε θα ορίσει ημερομηνία αξιολόγησης
του μαθητή. Την αξιολόγηση θα την κοινοποιήσει ο κηδεμόνας στο σχολείο και στη
συνέχεια η Ο.Ε.Υ. θα πρέπει να καταρτίσει(νέο)
Εξατομικευμένο Πρόγραμμα Εκπαίδευσης (Ε.Π.Ε.).
Αν και σε
πρώτη φάση η πίεση που ασκείται να φτιαχτούν Ο.Ε.Υ. αφορά στους μαθητές που δεν
έχουν διάγνωση, από τα άρθρα του νόμου για τις δομές είναι σαφές πώς αυτές θα
διαχειριστούν όλες τις περιπτώσεις των μαθητών που χρειάζονται βοήθεια και
αφήνεται ανοιχτό το ενδεχόμενο να επανακαθοριστεί ο τρόπος διαχείρισης των
υφιστάμενων διαγνώσεων.
Πολύ σοβαρό χτύπημα στα δικαιώματα των μαθητών με δυσκολίες και
όχι μόνο…
Με το νέο
αυτό σύστημα συρρικνώνονται οι δομές της ειδικής αγωγής. Είναι φανερό πως οι
περισσότεροιμαθητές θα έχουν διάγνωση από τη μέση της σχολικής χρονιάς. Αυτό θα
έχει τεράστιες επιπτώσεις στους μαθητές του νηπιαγωγείου και της Α΄ τάξης
Δημοτικού. Το μπλοκάρισμα των διαγνώσεων μπλοκάρει με τη
σειρά του τις προσλήψεις στην ειδική αγωγή και την παράλληλη στήριξη και
μετακυλύει τις ευθύνες αποκλειστικά στις πλάτες των εκπαιδευτικών. Εδώ το
πρόβλημα δεν βρίσκεται στο ότι οι εκπαιδευτικοί της τυπικής γενικής εκπαίδευσης
δεν θα έχουν τα απαραίτητα γνωστικά-μορφωτικά προσόντα όπως κατά βάση
υποστηρίζουν ανακοινώσεις σχημάτων της λεγόμενης αριστεράς. Έτσι και αλλιώς- όλα αυτά τα χρόνια- οι εκπαιδευτικοί της ειδικής αγωγής είναι
αφημένοι στη μοίρα τους χωρίς καμία υποστήριξη σε καθημερινό επίπεδο και πολλές
φορές ενεργούν με ότι μπορούν διανοητικά να επιστρατεύσουν απέναντι σε ένα
μεγάλο και ποικιλόμορφο φάσμα δυσκολιών και διαγνώσεων. Ούτε στο ότι όλο αυτό
«δεν θα είναι αποτελεσματικό», θαρρείς και είναι «αποτελεσματικό» το μορφωτικό
πλαίσιο για τα παιδιά του λαού και της τυπικής αγωγής! Σίγουρα είναι μία ακόμα μέθοδος για να περάσουν :
1. Η Εντατικοποίηση
της εργασίας των εκπαιδευτικών. Τεράστιος όγκος (γραφειοκρατικής κυρίως)
εργασίας , ιδιαίτερα των εκπαιδευτικών του Τ.Ε.
2. Εφαρμογή
της αυτοαξιολόγησης και της δήθεν «ουσιαστικοποίησης» του χρόνου παραμονής στο
σχολείο για όλους τους εκπαιδευτικούς ώστε και η αύξηση του εργασιακού ωραρίου να
δικαιολογείται και ο εκπαιδευτικός να μην μπορεί να αρνηθεί όντας υπόλογος
στους γονείς των παιδιών που αντιμετωπίζουν ειδικές ή άλλες δυσκολίες
Τα
συνδικαλιστικά όργανα (ΣΕΠΕ, ΕΛΜΕ) πρέπει να κάνουν όλες τις ενέργειες ώστε να
μην φτιαχτούν στα σχολεία Ο.Ε.Υ. και όπου υπάρχουν να μην λειτουργήσουν .Να
πιεστούν οι Ομοσπονδίες να πάρουν θέση καλώντας για ΑΠΟΧΉ από την συγκρότηση
των ΟΕΥ.
Η διάλυση
των δομών ειδικής αγωγής- άλλη μια πλευρά της επίθεσης στα εκπαιδευτικά και εργασιακά
δικαιώματα- μπορεί να απαντηθεί αποτελεσματικά μόνο από ένα ισχυρό κίνημα που
να έρθει σε ευθεία αντιπαράθεση με την κυβερνητική πολιτική (υλοποίηση
δεσμεύσεων μνημονίων, κατευθύνσεων του ΟΟΣΑ…
Ένα κίνημα που
δεν θα περιοριστεί στις αναγκαίες αλλά όχι ικανές αποφάσεις
συνδικαλιστικών οργάνων αλλά θα οργανώσει έναν παρατεταμένο απεργιακό αγώνα
ενάντια στην ανατροπή των εργασιακών σχέσεων και των εκπαιδευτικών δικαιωμάτων
στο σχολείο.
Γενάρης 2019
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου