Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να απαντήσουν άμεσα με τις κινητοποιήσεις τους Ολοι στις κινητοποιήσεις στις 11 Μάη
Οι
διορισμοί στις καλένδες - Η αξιολόγηση προ των Πυλών!
Τα σύννεφα του πολέμου πυκνώνουν.
Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να απαντήσουν άμεσα με τις κινητοποιήσεις τους
Τα σύννεφα του πολέμου πυκνώνουν.
Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να απαντήσουν άμεσα με τις κινητοποιήσεις τους
Ολοι
στις κινητοποιήσεις στις 11 Μάη
Οι απανωτές
κινητοποιήσεις των εκπαιδευτικών που έγιναν το Μάρτη, διεκδικώντας μαζικούς
μόνιμους διορισμούς αποτέλεσαν ένα πρώτο και ελπιδοφόρο βήμα για τις
διεκδικήσεις του κλάδου. Η πίεση που ασκήθηκε από τη δυναμική και μαζική
παρουσία των εκπαιδευτικών υπήρξε μεγάλη. Τα ΜΑΤ να ξυλοκοπούν, οι
προσπάθειες του υπουργείου και των συμβιβασμένων συνδικαλιστικών ηγεσιών να
διασπάσουν και να αποπροσανατολίσουν τους συμβασιούχους εκπαιδευτικούς μέσω
συναντήσεων, με τρεις από τις ενώσεις τους μέσα στο Πάσχα, η συζήτηση που
«πρέπει» να ανοίξει για τον τρόπο και τα κριτήρια διορισμών(!), αποδεικνύουν τη
δύσκολη θέση στην οποία υπουργείο και κυβέρνηση βρέθηκαν.
Οι
κινητοποιήσεις αυτές όμως έμειναν μετέωρες, αποτέλεσμα για το οποίο φέρουν
τις κυριότερες ευθύνες η αστικές και ρεφορμιστικές ηγεσίες της ΔΟΕ και ΟΛΜΕ,
που με την στάση τους υπονόμευσαν και ανέβαλαν τον αγώνα. Αντίθετα, η
κυβέρνηση οργανώνεται και εξαπολύει νέα επίθεση ενάντια στους
εκπαιδευτικούς μέσα από το νομοσχέδιο που θα καταθέσει προς ψήφιση μέσα στον
Μάιο για την «Αναδιοργάνωση των Δομών Υποστήριξης της Πρωτοβάθμιας και
Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις». Μέσα από το νομοσχέδιο
αυτό ενισχύει τον συγκεντρωτισμό, τον έλεγχο και την επιβολή των κυρίαρχων
πολιτικών, ενώ παράλληλα επαναφέρει την αξιολόγηση. Οι διατάξεις του
υλοποιούν δεσμεύσεις του 3ου μνημονίου και κινούνται στις ράγες των
κατευθύνσεων του ΟΟΣΑ, του οποίου η πρόσφατη έκθεση καταγράφει ως θετικές τις
ρυθμίσεις που αφορούν την αξιολόγηση των στελεχών στην εκπαίδευση και την (αυτο)αξιολόγηση
των σχολικών μονάδων, καθώς είναι «σημαντικά πρώτα βήματα προς την ανάπτυξη
ενός συνολικού πλαισίου αξιολόγησης». Η αξιολόγηση αποτελεί το στρατηγικό
τους εργαλείο για την κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών. Για τον
έλεγχο και την χειραγώγηση καθηγητών, δασκάλων και νηπιαγωγών. Για να
πετύχουν την παραπλανητική «αυτονομία» της σχολικής μονάδας που στην πράξη
σημαίνει την μετακύληση των ευθυνών, αλλά και της οικονομικής λειτουργίας των
σχολείων στις πλάτες εκπαιδευτικών και γονιών.
Αυτό είναι λοιπόν
το εκπαιδευτικό περιβάλλον που οραματίζεται αυτή η κυβέρνηση και μέσα σ’ αυτό
προτείνει και την υποτιθέμενη εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής
αγωγής. Μια δίχρονη υποχρεωτική που …εφαρμόζεται προς το παρόν μόνο σε μικρούς
δήμους (που έτσι κι αλλιώς κάλυπταν τα προνήπια. Μια δίχρονη υποχρεωτική που
δεν χρειάζεται λοιπόν καν εξαγγελίες προσλήψεων (οι εξαγγελίες του υπουργού για
διορισμούς έσβησαν, μόλις έσβησαν κι οι κινητοποιήσεις των εκπαιδευτικών) με
αποτέλεσμα την σαρδελοποίηση των νηπίων και με την …ευγενή βέβαια συνεργασία
των δημάρχων! (είναι γνωστή η πρόθεση κυβέρνησης και ΚΕΔΕ για ένταξη των
νηπιαγωγείων στους δήμους). Παραπλανώντας λοιπόν πως δήθεν εφαρμόζει την
δίχρονη υποχρεωτική, η κυβέρνηση μπάζει τους δήμους στα νηπιαγωγεία
εγκαινιάζοντας ίσως και νέες σχέσεις εργασίας και προωθεί το σχέδιο της για την
εκπαίδευση, ζητώντας μάλιστα νομιμοποίηση από τους εκπαιδευτικούς και
βάζοντας πρόθυμους συνδικαλιστές να συμμετέχουν στις τριμερείς επιτροπές μαζί
με τους δημάρχους των περιοχών.
Η αποσυγκρότηση
του συνδικαλιστικού κινήματος αφήνει το περιθώριο στην κυβέρνηση να εντείνει
την επίθεση προς όφελός της. Δεν πρέπει όμως να υποτιμάται το γεγονός ότι
χιλιάδες εκπαιδευτικοί σε όλη την Ελλάδα, όταν τους δόθηκε η δυνατότητα να
εκφραστούν μέσα από κινηματικές διαδικασίες, εξέφρασαν την διάθεσή τους να
αντισταθούν. Οι εκπαιδευτικοί λοιπόν πρέπει να απαντήσουμε στην συνεχιζόμενη
επίθεση. Και η απάντηση αυτή μπορεί να έχει ουσία μόνο αν έχει την μορφή ενός
μαζικού επίμονου, διεκδικητικού αγώνα. Με γενικές συνελεύσεις που θα δώσουν
αγωνιστική κατεύθυνση μακριά από τις λογικές της συνδιαχείρισης και της
εργασιακής ειρήνης που επιβάλλουν με την απραξία τους οι συνδικαλιστικές
ηγεσίες.
Παλεύουμε για:
ΜΟΝΙΜΟΥΣ-ΜΑΖΙΚΟΥΣ
ΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ- ΜΟΝΙΜΗ ΣΤΑΘΕΡΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ
ΜΟΝΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΟΛΩΝ
ΤΩΝ ΣΥΜΒΑΣΙΟΥΧΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ -ΚΑΜΙΑ ΑΠΟΛΥΣΗ
ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΡΑΣΕΙ ΤΟ
ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΔΟΜΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.
ΚΑΜΙΑ
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ-ΧΕΙΡΑΓΩΓΗΣΗ, ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΏΝ
ΝΑ ΠΑΡΟΥΝ ΤΑ
ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΜΑΣ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΕΣΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΑΝΤΙΠΟΛΕΜΙΚΩΝ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΩΝ
agkinekp.blogspot.gr
Μάης
'18
|
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου